Min vinterbil, en Saab -92 har börjat låta konstigt senaste tid, ett typ dunkande/hamrande ljud från framvagnen tror jag som tycks öka i takt ju snabbare man kör. Det låter bara när man kör rakt fram men upphör när man svänger vänster eller höger. Drivknut eller vad kan det vara?
Har bilen till salu och tror ljudet började framträda efter det att en som skulle provköra bilen råkade svänga ner lite tokigt från vår uppfart med hjulparen ner för en hög kant så någon del av underredet fick sig en turn.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Min vinterbil, en Saab -92 har börjat låta konstigt senaste tid, ett typ dunkande/hamrande ljud från framvagnen tror jag som tycks öka i takt ju snabbare man kör. Det låter bara när man kör rakt fram men upphör när man svänger vänster eller höger. Drivknut eller vad kan det vara?
Pratar du om Saab 92
Eller Saab 9-2
Eller kan det vara en Saab av årsmodell -92?
I så fall Saab 900 eller 9000?
I Vilket fall som hellst skulle jag spontant gissa drivknut.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.