Tyg till klädsel...

924/928/944/968
Locked
Freddan
Addict
Bilmodell: Saknar en Porsche

Tyg till klädsel...

#1 Post by Freddan »

Jag har fått en liten reva i stolen och tänkte lämna in den till en sadelmakare för att klä om den, men den firman kunde inte få tag på tyger för att orginal tyget verkar vara sålt från Porsche till en annan firma och där slutar spåren.

Jag tycker att jag har hört att det tyget är av lite dålig kvalité så det är visst inte helt ovanligt att det går sönder.
Är det någon som vet var man skulle kunna få tag på orginal eller liknande tyg???
Det är svart tyg med vita sträck.... nästan som en gammal svart kritsträck-randig kostym :roll:

//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

Johnny
Turbo-Poster
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986

Re: Tyg till klädsel...

#2 Post by Johnny »

Freddan wrote:Jag har fått en liten reva i stolen och tänkte lämna in den till en sadelmakare för att klä om den, men den firman kunde inte få tag på tyger för att orginal tyget verkar vara sålt från Porsche till en annan firma och där slutar spåren.

Jag tycker att jag har hört att det tyget är av lite dålig kvalité så det är visst inte helt ovanligt att det går sönder.
Är det någon som vet var man skulle kunna få tag på orginal eller liknande tyg???
Det är svart tyg med vita sträck.... nästan som en gammal svart kritsträck-randig kostym :roll:

//Fredrik
Här var det något på gång men vet inte hur det gick....
forum/viewtopic.php?f=1&t=23192&start=0&hilit=tyger" onclick="window.open(this.href);return false;

Freddan
Addict
Bilmodell: Saknar en Porsche

Re: Tyg till klädsel...

#3 Post by Freddan »

Jag kunde ju sökt på det såklart, iblnd tänker man inte så långt.

Tack för tipset om tråden!

//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

Locked