Henka wrote:Ja.... fast byter han bärarmar nav och spindlar så har han inte det längre
ja sant det tänkte inte på att det ev blev byte av fram ... bara bak
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Henka wrote:Satt och funderade lite på skillnader
Kan väl vara bra med en lista eftersom det inte är första gången frågan kommer upp.
Fyll gärna på listan
Växellådsfästen var det nån som skrev
Tank, bränsleledningar
Bromsar
Bärarmar
Spindlar, nav
Fjäderben?
Instrument, Kablar till hastighetmätare
Kabelhärvan till motorn
Expansionstank till kylvätskan
Modifiering i fronten för IC:n
Ev kylare?
Styrväxel, styrstag
Vxllådan skall du väl inte behöva byta en turbolåda är väl inte förstärkt... drivningen till hastighetsmätaren har du ju från vänster framhjul även om lådbyte blir aktuellt..
Måste dock byta lådan för att kunna regga som ombyggt .
/mvh Aron
"Not a shred of evidence exists in favour of the idea that life is serious" Brendan Gill
http://www.garaget.org/?car=82688&image=892511
Är lite inne på att flytta chassinummret samt laga upp donatorbilen istället
Någon som vet vad som gäller av flytt av chassinummer, om man över huvudtaget får
göra det och under vilka förutsättningar?
Någon som vet??
joly wrote:Är lite inne på att flytta chassinummret samt laga upp donatorbilen istället
Någon som vet vad som gäller av flytt av chassinummer, om man över huvudtaget får
göra det och under vilka förutsättningar?
Någon som vet??
Det är inte lagligt.
Varför går det inte att låta "donatorbilen" behålla sitt chassinummer?
Last edited by Maxx on 2011-01-26 21:15:55, edited 1 time in total.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Håller med Maxx. Känns lite bakvänt, och olagligt, att reparera turbon för att sedan flytta över chassinumret från gammelbilen och därmed dra på sig en massa extraarbete (SBP mfl).
Förutsatt att 89:an är fin i maskin (och inte är officiellt skrotad) så tror jag det bästa vore att hitta en maskinellt kronslut/rasad "vanlig" 944 och använda karossdelar från den till att få stil på turbon. Det är ju ingen helt ovanlig lösning bland rostiga eller smällda bilar. Ibland har objektet varit så rostigt eller krokigt att den enda hela biten varit den med chassinumret, förmodligen beroende på att den plåten är starkare och har bättre rostskydd än bilen i övrigt.......................