Bromsad effekt med "300 HK" chip?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Bromsad effekt med "300 HK" chip?

#1 Post by Dea »

Är det nån som har några bromspapper på en bil med nått av dom vanliga 300 HK chippen (Sandén, Bengt, Revline etc.) ?

Hade varit intressant att se vad man får ut på bakhjulen?

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bromsad effekt med "300 HK" chip?

#2 Post by Dea »

Ingen som har bromsat sin bil?

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
Mattias 924
Addict
Posts: 1317
Joined: 2008-11-30 22:18:58
Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
Årsmodell: Vet ej
Location: Örebro
Contact:

Re: Bromsad effekt med "300 HK" chip?

#3 Post by Mattias 924 »

De kanske bara inte vill berätta...
"patand" skrev:
Om inget strular...

User avatar
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Posts: 320
Joined: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Location: Stockholm
Contact:

Re: Bromsad effekt med "300 HK" chip?

#4 Post by Fredrik Nyqvist »

Har du kikat på Lindsay Racings hemsida? De har en sida med dyno charts. De tre graferna längst ner på sidan är med originalturbo och deras chip i olika konfigurationer av laddtryck, avgassystem och WG. Men du kanske letade efter något av de svenska alternativet till chip?
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bromsad effekt med "300 HK" chip?

#5 Post by Dea »

Tack för länken, intressant info!

Tanken var att få info om dom svenska chippen för att se ungefär var man kan tänkas ligga, men det kanske är bäst att göra en egen bromsning innan man uppgraderar mer.

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2635
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: Bromsad effekt med "300 HK" chip?

#6 Post by gegge »

Riktigt intressant att se. Jämför de två sista diagrammen, att gå från 15,5 till 20 psi ger ingenting - troligen har turbon bottnat och kan inte ge mer. Att istället byta till en katalysatorberfriad 4" utan motryck frigör en hel del.
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]