Motor 2,5l 944 -85 SÅLD!

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
Post Reply
Message
Author
User avatar
aron79
S-Poster
Posts: 134
Joined: 2008-01-22 23:59:38
Bilmodell: 944 -85
Location: sthlm
Contact:

Motor 2,5l 944 -85 SÅLD!

#1 Post by aron79 »

Har en komplett motor med ramlagerras från en 944 -85A

Alltså helt komplett med allt som sitter på samt lmm, databox, grenrör, koppling och svänghjul. antagligen sprängkåpa med

Såld!

/mvh Aron
0703943722

Kollar forumet dagligen så om ni har några frågor ställ dom här i tråden eller pm:a.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by aron79 on 2010-11-11 20:19:30, edited 1 time in total.
"Not a shred of evidence exists in favour of the idea that life is serious" Brendan Gill
http://www.garaget.org/?car=82688&image=892511

User avatar
aron79
S-Poster
Posts: 134
Joined: 2008-01-22 23:59:38
Bilmodell: 944 -85
Location: sthlm
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#2 Post by aron79 »

Upp nytt pris :)
"Not a shred of evidence exists in favour of the idea that life is serious" Brendan Gill
http://www.garaget.org/?car=82688&image=892511

User avatar
Freddie_81
Addict
Posts: 1893
Joined: 2008-05-27 22:09:16
Telefon: 0739606054
Bilmodell: 944, 924
Årsmodell: 1979
Location: Åkers Styckebruk
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#3 Post by Freddie_81 »

Tjena. Ramlager är de samma som vevlager? Eller är jag ute och cyklar? Och var i Sthlm finns den?

Mvh Fredde
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978

Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)

User avatar
aron79
S-Poster
Posts: 134
Joined: 2008-01-22 23:59:38
Bilmodell: 944 -85
Location: sthlm
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#4 Post by aron79 »

Freddie_81 wrote:Tjena. Ramlager är de samma som vevlager? Eller är jag ute och cyklar? Och var i Sthlm finns den?

Mvh Fredde
hehe vilket som så har något lager i motorn förmodligen skurit.. om det sitter mot block eller vevstake kan jag tyvärr inte svara på.

motorn står iallafall på ingarö i sthlm. transport kan i viss mån ordnas i sthlms området.

/mvh Aron
"Not a shred of evidence exists in favour of the idea that life is serious" Brendan Gill
http://www.garaget.org/?car=82688&image=892511

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#5 Post by makkanftw »

Ramlager=Sitter mellan vev och block
Vevlager=Sitter mellan vev och vevstake
- Marcus

User avatar
Freddie_81
Addict
Posts: 1893
Joined: 2008-05-27 22:09:16
Telefon: 0739606054
Bilmodell: 944, 924
Årsmodell: 1979
Location: Åkers Styckebruk
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#6 Post by Freddie_81 »

Ahh. Tackar. Lite klokare idag också :)
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978

Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)

joakim_adolfson
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2005-05-07 07:45:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Täby
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#7 Post by joakim_adolfson »

fundering, passar denna motor på 924 4vxl transaxel ??
följer kabelhärva ed?
:-)
Joakim

Power944
NA-Poster
Posts: 6
Joined: 2004-07-11 17:31:09
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#8 Post by Power944 »

Finns delarna kvar?

Jonas

User avatar
aron79
S-Poster
Posts: 134
Joined: 2008-01-22 23:59:38
Bilmodell: 944 -85
Location: sthlm
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#9 Post by aron79 »

joakim_adolfson wrote:fundering, passar denna motor på 924 4vxl transaxel ??
följer kabelhärva ed?
ja den passar rakt av och allt följer med som du behöver.

/mvh Aron
"Not a shred of evidence exists in favour of the idea that life is serious" Brendan Gill
http://www.garaget.org/?car=82688&image=892511

User avatar
Freddie_81
Addict
Posts: 1893
Joined: 2008-05-27 22:09:16
Telefon: 0739606054
Bilmodell: 944, 924
Årsmodell: 1979
Location: Åkers Styckebruk
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#10 Post by Freddie_81 »

Nu e jag jävig eftersom jag också är intresserad. Men är inte 924:ans transaxel klenare än 944:ans? Då borde ju inte splinesen passa in i kopplingen? Måste nog ha transaxel från en 44 också. Och lika dant bak i lådan om du har transaxel från 44:an. Eller någon sorts konverter, borde ju inte vara omöjligt att tillverka. Men rätta mig gärna om jag har fel men är nästan säker.

Mvh Fredde
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978

Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)

User avatar
aron79
S-Poster
Posts: 134
Joined: 2008-01-22 23:59:38
Bilmodell: 944 -85
Location: sthlm
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#11 Post by aron79 »

Freddie_81 wrote:Nu e jag jävig eftersom jag också är intresserad. Men är inte 924:ans transaxel klenare än 944:ans? Då borde ju inte splinesen passa in i kopplingen? Måste nog ha transaxel från en 44 också. Och lika dant bak i lådan om du har transaxel från 44:an. Eller någon sorts konverter, borde ju inte vara omöjligt att tillverka. Men rätta mig gärna om jag har fel men är nästan säker.

Mvh Fredde
du har nog rätt! lite trött nu på morgonen...

Tack för rättelse. vet inte med splinsen men jag vet att kåpan passar mot röret.
så rent logiskt skulle man bara kunna byta kopplingslamellen så borde det funka.

(du har fortfarande första tjing freddie ;). )

/mvh Aron
"Not a shred of evidence exists in favour of the idea that life is serious" Brendan Gill
http://www.garaget.org/?car=82688&image=892511

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Motor 2,5l 944 -85

#12 Post by patand »

Om jag minns rätt så är transaxeln i änden mot motorn densamma på 924 och 944 däremot har 924an knenare ingång i växellådan så i den ändan skiljer sig transaxeln.

Svär dock inte på att det jag minns stämmer...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users