Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Dea
Addict
Posts: 1746 Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:
#1
Post
by Dea » 2010-11-08 10:02:07
Kanske inte viktigaste frågan i världen men jag funderar på detta varje gång jag ser det....
kamkåpor_1.jpg
/Dea
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
Johnny
Turbo-Poster
Posts: 977 Joined: 2007-07-06 21:44:48
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Contact:
#2
Post
by Johnny » 2010-11-08 10:17:21
Dea wrote: Kanske inte viktigaste frågan i världen men jag funderar på detta varje gång jag ser det....
kamkåpor_1.jpg
/Dea
På min så sitter det en slang där och är ansluten till luftburken, så det är väl till att ventilera "kamremshuset"
mijo
Turbo-Poster
Posts: 541 Joined: 2007-04-19 16:25:12
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1985B
Location: Kalmar
Contact:
#3
Post
by mijo » 2010-11-08 10:34:02
På N/A tar man lite luft därifrån också (kanske för att få lite förvärmd?).
På turbon är den pluggad, känn efter med fingret. Turbon förvärmer ju mer än önskat.
Bubby
Turbo-Poster
Posts: 624 Joined: 2005-07-10 19:06:52
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Location: Västerås
Contact:
#4
Post
by Bubby » 2010-11-08 21:17:55
var inte pluggad på min turbo.. gick en släng till luftburken.. är nog för att suga ur skit från kamremmen.. typ.
min är pluggad nu pga maf-kit
gurra
Sponsor
Posts: 3548 Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:
#5
Post
by gurra » 2010-11-09 10:37:32
Den är pluggad på de senare bilarna. Det är som Bubby skriver tänkt för att suga ut trasiga remdelar så de inte trasslar in sig i remmarna. Kanske inte fungerade så bra i praktiken som de tänkt i teorin..
Users browsing this forum: Google [Bot]