Jasså du har provkört! F-n va gött
Turbo-Phu skall hjälpa mig att flytta över lite ventiler nån kväll i veckan. Jag hör av mig när jag vet mer.
MVH XIIIM-Jocke
XIIIM-Jocke wrote: Och jag fann faktiskt en VW LT35 -85 i "grann staden" Trollhättan.
Jag som hela tiden trott att du bor i fjollträsk
Vart bor du om man får fråga? Garagebesök kanske?
Har alltid vart intresserad utav att kika på den gule
Sven
De e klart att du får komma på "Garage besök" Jag har en vecka semester kvar. Sedan är jag nog på "hemmaplan" för det mesta.
MVH XIIIM-Jocke
XIIIM-Jocke wrote:Så därför har jag börjat kolla lite efter en billig biltransportbil för B-kort. Och jag fann faktiskt en VW LT35 -85 i "grann staden" Trollhättan.
Vore det inte bättre att fixa motorn istället för att köpa en transport att köra runt bilen på?
Sven - dyk ner när vi fixar motorn så får vi skaka tass allihop!
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
XIIIM-Jocke wrote:Så därför har jag börjat kolla lite efter en billig biltransportbil för B-kort. Och jag fann faktiskt en VW LT35 -85 i "grann staden" Trollhättan.
Vore det inte bättre att fixa motorn istället för att köpa en transport att köra runt bilen på?
Sven - dyk ner när vi fixar motorn så får vi skaka tass allihop!
Jag förstår att man kan tycka som "Notetoself"? Men har man funderat på att köpa en biltransport ett tag och när ett bra tillfälle dyker upp så bara måste man slå till !! Biltransporten får givetvis vänta tills Porschen e klar. ( Jag har gjort en deal med en kompis så han skall greja med biltransporten laga rost mm. och göra den besiktningsfärdig i byte mot 4 st 18" Brabus Merca fälgar ) Detta gjorde vi upp innan jag köpte den. För jag vet att jag inte har "jätte mycket tid över".
MVH XIIIM-Jocke
Tjooo!
Efter en sommar/höst med en massa jobb med hus/trädgård mm. Skall jag ta mig i kragen(igen) och börja greja med "den gule". I kväll var jag och köpte två(2) extra motorer(931). Så nu har jag lite delar att tillgå till min bil . Makkan köpte resten av 931:an. Det blir en spännande projekt tråd. Han har ett lite udda motor alternativ till sin 931:a. Lycka till Makkan!!
MVH XIIIM-Jocke
Tackar för erbjudandet! Som bygghistoriken säger så behövs det ibland någon/några som drar tummen ur röven på mig (Bärs å mat bjuder jag gärna på) vi hörs
Hej!
Idag har jag av fettat och tvättat alla motor delar jag köpte igår. Till min stora glädje upptäckte jag att det fanns både en ny topplocks packning och nya topplocks bultar med i lådorna. Så nu har jag allt för att börja montera ihop min motor
Mvh XIIIM-Jocke