Efter detta så har jag dock länge funderat på att köpa mig en bil som jag kan använda till att köra slalom/bana med utan att behöva vara livrädd för att nudda koner, få en repa eller att parkera ute. Jag skulle också vilja lära mig skruva lite. Då jag alltid gillar 944 och har haft 6 stycken innan så var valet inte svårt när det var dax att leta bil.
Jag visste att jag sökte en bil utan taklucka då jag är 199cm lång. Det får gärna vara en S2 då jag inbillar mig att det är lite mer lättmekat än en turbo och så är det lite bättre bottenvrid för slalomkörning där turbon ofta kräver att man går ner på 1:an för att hitta vrid.
Efter att ha spanat på blocket en tid dfök den upp och efter ett samtal fick jag fick reda på att bilen gått ca 16000mil, har bra däck, nybytt kamrem, bytta länkarmar och är välservad med servicebok. Dessutom relativt få ägare och ompysslad av Sandén. Bara att åka och titta!
Väl på plats så var bilen riktigt fin i motor/låda, välvårdad innuti och kanonfin i bagage mm. Det märks att det är en ärlig och riktig bil. Det negativa jag visste var att det var ett missljud från vindrutetorkarna vilket jag kan leva med och att AC kompressorn är kass. Får se om det är värt 4000kr för en ny kompressor eller om jag lever med värmen.
Vad är då planerna? Det enda jag vill/vet är att den inte skall bli som alla tidigare bilar jag haft..för fin för att användas. Den skall inte alls bli risig men den skall verkligen tåla att användas. Jag vill ha skalstolar och lagom lättad, lite CS stuk.
Hur jag lättar enklast och smartast vill jag gärna ha tips om. Det enklaste vore ju att bara skruva ur stolar, baksäte och bagagerumsmatta och lägga en tunn tunn snygg svart matta över likt de som 964 och 993 RS har. Nån som vet? vad kan jag stilrent ersätta dörrsidor med?
Prio1:
-Byta lite plåt och lacka framskärmarnas nederkant -Klart
-Plocka ut framstolar , baksäte och bagagematta -Klart
-Köpa 2 nya skalstolar av billigare modell -Klart
-Köpa en sportratt -Klart
-Köpa R-däck -Klart
-Byta dämpare och fjädrar -Klart
Prio2:
-Hitta en list till passagerarsidan av vingen. den är bortsliten. -Klart
-Plocka bort AC-kompressor
-Ny torkarmotor -Klart
-Ev annan lättning?
Vad tycker ni, skall jag rensa ur allt och sälja inredningen billigt till någon som behöver? Eller skall man behålla den så att någon framöver kan återställa den?
Sorry att inlägget blev så långt

Mvh John