Vintertid
- Rallyjohan
- S-Poster
- Bilmodell: Porsche 924S
Vintertid
Hej!
Jag bara undrar, finns det någon mer än mig som kör en 924 eller 944 som andrabil till jobbet och inte riktigt vet vad ni ska göra i vinter? Min 924S har vad jag förstått aldrig körts med på vintern, och jag har kommit till den insikten att med allt snack om värsta vintern genom tiderna i antågande så kanske jag blir tvungen att sälja min skönhet och köpa nåt mer svensson standardiserat för att ha en bil som funkar bra i vinter. Alternativet skulle vara att köpa ett par gamla telefonfälgar, smälla på värsta supervinterdubbdäcken, ett par extraljusen och rostskyddsbehandla underredet eller liknande. Vad har ni för tankar om detta?
Jag bara undrar, finns det någon mer än mig som kör en 924 eller 944 som andrabil till jobbet och inte riktigt vet vad ni ska göra i vinter? Min 924S har vad jag förstått aldrig körts med på vintern, och jag har kommit till den insikten att med allt snack om värsta vintern genom tiderna i antågande så kanske jag blir tvungen att sälja min skönhet och köpa nåt mer svensson standardiserat för att ha en bil som funkar bra i vinter. Alternativet skulle vara att köpa ett par gamla telefonfälgar, smälla på värsta supervinterdubbdäcken, ett par extraljusen och rostskyddsbehandla underredet eller liknande. Vad har ni för tankar om detta?
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
- Mr Dezent
- Carrera-Poster
- Bilmodell: Dodge Viper -96
- Årsmodell: Vet ej
Re: Vintertid
Telefonfälgar med dubbisar tycker jag låter som en bra idé.
Jag har en uppsättning att sälja (telefonfälgar alltså, sitter ej dubbdäck på dem).

Så länge du håller bilen ren så ska den väl tåla att köras med på vintern?
Och du nämner ingenting om vinteravställning. Är inte det ett alternativ, eller?
Synd att behöva sälja bilen bara för att det blir vinter ...
Jag har en uppsättning att sälja (telefonfälgar alltså, sitter ej dubbdäck på dem).

Så länge du håller bilen ren så ska den väl tåla att köras med på vintern?
Och du nämner ingenting om vinteravställning. Är inte det ett alternativ, eller?
Synd att behöva sälja bilen bara för att det blir vinter ...
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3
- Rallyjohan
- S-Poster
Bilen stannar. Det får bli svenska rallyt edition kittning istället. Har hittat ett par telefonfälgar och fått ett bra paketpris på fälgar + hankook dubbisar. Kommer även montera runda rallylysen fram samt eventuellt i med ett fekzen chip med, nu kör vi!
- Dirfors
- S-Poster
- Telefon: 0767860514
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1984
Härligt!!
Porsche 944 N/A -84
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=22391" onclick="window.open(this.href);return false;
Trummis i All Used
http://www.myspace.com/allusedmain" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=22391" onclick="window.open(this.href);return false;
Trummis i All Used
http://www.myspace.com/allusedmain" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- S-Poster
- Telefon: 0702567772
- Bilmodell: Porsche 944 T
- Årsmodell: 1985B
vill se bilder när det är monterat! 

- xanlar
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
kul med en till som vinterkittar bilen!
köpte precis 4 nbb alpha extraljus till min
211:- st ink moms: http://www.lindqvist-msk.com/detaljer.asp?butik=47510" onclick="window.open(this.href);return false;
De har lager i Askim några hundra meter från mitt jobb så frakten blev gratis
köpte precis 4 nbb alpha extraljus till min

211:- st ink moms: http://www.lindqvist-msk.com/detaljer.asp?butik=47510" onclick="window.open(this.href);return false;
De har lager i Askim några hundra meter från mitt jobb så frakten blev gratis
Andreas Larsen
- Rallyjohan
- S-Poster
xanlar -> Coolt! Hur gör du för att montera dem? Har du någon knapp inne i bilen för att sätta på dem?
-
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944 -85B
Jaa.. Roligare vinterbil vet jag inte om jag kört..
Funderar på att smälla på Mina Hella Rallye 3000 Blue på min Vita 944...
Dessa bilar med lådan bak tar sig fram riktigt bra i snö, om man jämför med annat bakhjulsdrivet härk som gamla volvosar... Xanlar å jag körde bokstavligen talat ringar runt en 740 i vintras..

Var håller du till Johan ?

Dessa bilar med lådan bak tar sig fram riktigt bra i snö, om man jämför med annat bakhjulsdrivet härk som gamla volvosar... Xanlar å jag körde bokstavligen talat ringar runt en 740 i vintras..

Var håller du till Johan ?
- Rallyjohan
- S-Poster
Jag håller till i gamla goa götet
- xanlar
- Turbo-Poster
Patrik Börjesson wrote:Jaa.. Roligare vinterbil vet jag inte om jag kört..Funderar på att smälla på Mina Hella Rallye 3000 Blue på min Vita 944...
![]()
Dessa bilar med lådan bak tar sig fram riktigt bra i snö, om man jämför med annat bakhjulsdrivet härk som gamla volvosar... Xanlar å jag körde bokstavligen talat ringar runt en 740 i vintras..![]()
![]()
![]()

volvoraggaren var inte lika glad som vi

Klart du ska på med extralysena så sätter vi lite fler volvosar på plats i vinter!
Gött, Då lär vi ju ses i vinter!Rallyjohan wrote:Jag håller till i gamla goa götet

Har nya dubbdäck på vita pulverlackade telefonisar väntandes och hela bilen genomgår en vintermaskering nu =)
De jag köpte extraljusen ifrån hadde bara fjärrljusen. Hade tänkt använda 2 pencil o 2 fjärr men nu ska jag prova att shimsa lampan på 2 av fjärrljusen istället, det borde koncentrera ljuset. Återkommer med resultat
Andreas Larsen
- Rallyjohan
- S-Poster
Grymt, jag vill också ha vita telefonisar! Hur fick du dem lackade?
Vad innebär vintermaskering mer?
Vad är fjärrlysen? Jag hade tänkt köpa Hella rallye 3000, sen koppla in dem på en tom knapp i kupén.
Vad är fjärrlysen? Jag hade tänkt köpa Hella rallye 3000, sen koppla in dem på en tom knapp i kupén.
- xanlar
- Turbo-Poster
Jag jobbar på fälgfixarn så lackeringen var lätt att lösa. lämnar du in fälgar hos oss så går det nog på runt 1200:- per fälg att få dem pulverlackade. Vill du komma billigare undan kan du blästra dem själv, eller om du känner nån som kan och sen lämna dem direkt till en pulverlackeringsfirma i kungsbacka.Rallyjohan wrote:Grymt, jag vill också ha vita telefonisar! Hur fick du dem lackade?
Vintermaskeringen kommer det bilder på när det är klart

Fjärrljus är standard extraljus med en kompromiss av bredd och längd, pencilljus lyser bara långt och kan kompletera fjärrlyset bra.
Du måste koppla extraljusen med styrsignal från vanliga helljuset så allt bländar av samtidigt. Signalen kopplar du till ett relä som styr extraljusen. Vill du ha en knapp i kupén för att kunna stänga av extraljusen och bara använda helljuset så får du koppla den på styrsignalen.
såhär: http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload ... 0koppl.GIF" onclick="window.open(this.href);return false;
Andreas Larsen
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 924S -86
Tjenixen!!
Har en annan liten vinter fråga?
Jag har precis skaffat mig en 924S, den går som en klocka och allt funkar, men det är EN sak som oroar mig inför vintern.
(lånad bild av QV_) forum/viewtopic.php?f=17&t=22966" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är vad som händer med batterit och alla annan el teknik precis under vindrutetorkarna/motorhuven.
För står jag brevid min bil så ser man elkablarna och närmsta polern på batteriet. Känns som om det är utsatt för fara om det är ös regn eller om det snöar 20cm undervintern.

Det jag undrar är om det finns något snö/vatten skydd så att det inte rinner ner vatten mm in till batteriet.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Tacksam för all hjälp jag kan få
Mvh jocke
Har en annan liten vinter fråga?
Jag har precis skaffat mig en 924S, den går som en klocka och allt funkar, men det är EN sak som oroar mig inför vintern.
(lånad bild av QV_) forum/viewtopic.php?f=17&t=22966" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är vad som händer med batterit och alla annan el teknik precis under vindrutetorkarna/motorhuven.
För står jag brevid min bil så ser man elkablarna och närmsta polern på batteriet. Känns som om det är utsatt för fara om det är ös regn eller om det snöar 20cm undervintern.
Det jag undrar är om det finns något snö/vatten skydd så att det inte rinner ner vatten mm in till batteriet.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Tacksam för all hjälp jag kan få

Mvh jocke
- Rallyjohan
- S-Poster
jocke -> Kul med en till som har en 924S, var det den som legat ute på blocket ett tag?
Jag har aldrig upplevt att det skulle vara några problem med att det rinner vatten ner där.
Jag har aldrig upplevt att det skulle vara några problem med att det rinner vatten ner där.