Hade ett handbromsras på min 951:a och några av delarna satte sig mellan länkarmen och bromsskivan och orsakade några mindre skador.
Dels en ca 0,5-1 mm djup repa i bromsskivans "handbromsdel" men också ett par jack i länkarmen.
Bromsskiverepan tror jag inte är några problem med och antagligen inte jacken i länkarmen heller men tänkte jag skulle lägga upp ett par bilder för bedömning iallafall.
Länkarmen är i gjuten aluminium med ganska rejäl godstjocklek och har ett antal inte särskilt "noggrannt" gjutna hål för olika funktioner.
Det hacket som var värst sitter intill hålet för handbromsmekanismen och just att det börjar vid ett hål är väl det som bekymmrar mig lite.
Efter jag tog bilderna har jag slipat ned de vassa kanterna på jacket men inte tagit bort hela.
Min bedömning är att detta går att åka med, rätt eller fel?
/Dea
Skadad länkarm, behövs den bytas?
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Skadad länkarm, behövs den bytas?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- Mattias 924
- Addict
- Posts: 1317
- Joined: 2008-11-30 22:18:58
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Örebro
- Contact:
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 508
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Skadad länkarm, behövs den bytas?
Jag hade kört på med det.
Vill du vara ordentlig kan du slipa ned det "tryckta" materialet för att få bort brottanvisningar.
Vill du vara ordentlig kan du slipa ned det "tryckta" materialet för att få bort brottanvisningar.
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users