Ang öppet luftfilter
-
- NA-Poster
Ang öppet luftfilter
Har en 944 turbo vill ta bort luftburken och dra ner öppet filter till framskärmen..Bara undrar hur man löser de med luftmängsmätaren...?finns det någon anna typ att byta ut med?..tacksam för svar
- sweanders
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: Ang öppet luftfilter
Uhm.. Original hämtar ju redan luft från hjulhuset.. Varför designa om en befintlig lösning?Röd 944 turbo wrote:Har en 944 turbo vill ta bort luftburken och dra ner öppet filter till framskärmen..Bara undrar hur man löser de med luftmängsmätaren...?finns det någon anna typ att byta ut med?..tacksam för svar
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]
-
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Det går att behålla original sensor och bara göra om rördragningen. Det är dock inte mycket vunnet eftersom originalsystemet matchar originaleffekt och sensor väl.
Vill du däremot öka effekten markant med större turbo och MAF så är det lämpligt med en mindre restriktiv väg för luften.
mvh Bengt
Vill du däremot öka effekten markant med större turbo och MAF så är det lämpligt med en mindre restriktiv väg för luften.
mvh Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
-
- NA-Poster
Bengt wrote:Det går att behålla original sensor och bara göra om rördragningen. Det är dock inte mycket vunnet eftersom originalsystemet matchar originaleffekt och sensor väl.
mvh Bengt
oki...för jag vill ha lite mer insugsljud...men du tror inte att de hörs mer med ett konat filter
-
- NA-Poster
Tyckte att jag kände igen namnet i samband med informationen om din porsche.....mvh gustav (du chippade min bil för en vecka sen)Bengt wrote:Det går att behålla original sensor och bara göra om rördragningen. Det är dock inte mycket vunnet eftersom originalsystemet matchar originaleffekt och sensor väl.
mvh Bengt
- FekZen
- Turbo-Poster
- Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
- Årsmodell: Vet ej
Jopps det gör det, för original luftburk fungerar som en ljuddämpare.Röd 944 turbo wrote: oki...för jag vill ha lite mer insugsljud...men du tror inte att de hörs mer med ett konat filter
Har tom sett att man i vissa fackmanna-mässiga sammanhang nämnt det som insugsljuddämpare eller liknande, minns inte exakt.
Mvh//
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
-
- NA-Poster
FekZen wrote:Jopps det gör det, för original luftburk fungerar som en ljuddämpare.Röd 944 turbo wrote: oki...för jag vill ha lite mer insugsljud...men du tror inte att de hörs mer med ett konat filter
Har tom sett att man i vissa fackmanna-mässiga sammanhang nämnt det som insugsljuddämpare eller liknande, minns inte exakt.
Mvh//
Tackar för info..mvh gustav
-
- NA-Poster
Re: Ang öppet luftfilter
sweanders wrote:Uhm.. Original hämtar ju redan luft från hjulhuset.. Varför designa om en befintlig lösning?Röd 944 turbo wrote:Har en 944 turbo vill ta bort luftburken och dra ner öppet filter till framskärmen..Bara undrar hur man löser de med luftmängsmätaren...?finns det någon anna typ att byta ut med?..tacksam för svar
Tack för svaret..men de jag igentligen vill e att få lite mer insugsljud mvh gustav