
Finns det några andra, kanske modernare, bränslespridare som skulle kunna passa? Vad måste stämma förutom de fysiska måtten, vad händer om flödet i de nya spridarna är något större än i originalspridarna? Kan systemet kompensera för något större spridare eller skulle man i annat fall kunna fixa ett nytt chip som tar hänsyn till den nya storleken på spridarna?
Original sitter det Bosch 0280 155 010, 15.2 ohm, 296 cc/min (tryck?) på 968:an. Bränsletrycket ska enligt verkstadsmanualen vara 3,8±0,2 bar med motorn avstängd och byglat vid DME-relät. Vid tomgång ska trycket vara 3,3±0,2 bar.
Fick tips av Seagull om en tråd på Rennlist (länk) där de diskuterar om man skulle kunna använda modernare spridare på en 968. I tråden är det någon som blivit rekommenderad av en firma i USA om nyare spridare som skulle kunna fungera som ersättning för original på 968. Dessa spridare: 32lb Bosch/ Ford Motorsports EV6 High Impedance Fuel Injectors http://fuelinjectorconnection.com/shop/ ... roductId=5
De är Bosch 0 280 155 759 och sitter enligt Bosch onlinekatalog på de större motorerna i Volvo 850 och S70/V70/C70 och flödar 32 lb (~332cc/min?) @ 43.5 psi (3 bar).
Skulle dessa spridare kunna fungera eller finns det andra som skulle passa bättre?

