Kylfläkten startar inte!
- Anton N
- Turbo-Poster
- Posts: 586
- Joined: 2004-05-14 16:47:56
- Bilmodell: MX-5
- Årsmodell: 1992
- Location: Halmstad
- Contact:
Kylfläkten startar inte!
Har precis bytt kylarvätska i bilen... Passade även på att byta termostaten till kylarfläkten. Har nu luftat hela systdmet men fläkten startar fortfarande inte. Någon som har nåt tips på vad det kan bero på?
Anton Nidsjö.
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
- Magnus K
- Turbo-Poster
- Posts: 660
- Joined: 2004-03-29 19:34:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Linköping
- Contact:
- Anton N
- Turbo-Poster
- Posts: 586
- Joined: 2004-05-14 16:47:56
- Bilmodell: MX-5
- Årsmodell: 1992
- Location: Halmstad
- Contact:
Ja, det har gjort och jag vet att fläkten fungerar eftersom den startade då jag kopplade ihop de båda sladdarna till thermokontakten.
Anton Nidsjö.
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
- Magnus K
- Turbo-Poster
- Posts: 660
- Joined: 2004-03-29 19:34:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Linköping
- Contact:
Hmm!? Och det var den termokontakten som var nybytt?
Låter nästan som att det är fel på termokontakten i så fall om fläkten går när du ersätter termokontakt med en kortslutning. Lättaste sättet att kontrollera är kanske att testa med kokande vatten, en termometer och en multimeter inställd på resistans-mätning?
Motorn var varm nog så att termokontakten borde ha öppnat i alla fall?
Mvh
Magnus
Låter nästan som att det är fel på termokontakten i så fall om fläkten går när du ersätter termokontakt med en kortslutning. Lättaste sättet att kontrollera är kanske att testa med kokande vatten, en termometer och en multimeter inställd på resistans-mätning?
Motorn var varm nog så att termokontakten borde ha öppnat i alla fall?
Mvh
Magnus
- Anton N
- Turbo-Poster
- Posts: 586
- Joined: 2004-05-14 16:47:56
- Bilmodell: MX-5
- Årsmodell: 1992
- Location: Halmstad
- Contact:
Jag tror motorn var tillräckligt varm iaf. Min temp. mätare visar inte riktigt rätt så jag vågar inte ha den igång för länge...
Anton Nidsjö.
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Kokandevatten-testet som Magnus föreslår är rätt medicin, jag har testat det för länge sedan på min och det funka utmärkt. Fixa sedan också tempmätaren, den är viktig för att undvika framtida problem med överhettningar eller en motorn som går onödigt kallt.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users