[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 1014: Undefined array key 3 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) Mindre batteri ? - Page 4 - 944 Sverige
Geson >>
På bilbatterier, för jag gissar att det var det som diskuterades (jag hittar iaf inga 45 Ah MC-batterier på Biltema), så finns det ett värde som kallas CCA (Cold Crank Amps) som kan användas som mått på hur bra batteriet fungerar i kyla. Så visst kan det vara bra att kolla andra parametrar än Ah.
//Fredrik
Nej jag menade inte att det fanns MC-batterier på 45Ah. Det var bara ett resonemang att man kanske kan starta en 944 på ett MC-batteri. Jag har för mig att mitt batteri i MCn är på 12Ah. Vad jag menade var att när man startar en stor motor uppstår det näst intill kortslutningsströmmar på kanske flera hundra A. I det läget är ett högkvalitativt batteri som är gjort för dessa momentana höga strömmar bättre i längden.
944 turbo -90
924 turbo -80 (renoveringsobjekt)
BMW 535D Touring
BMW 335 Cab
Nån som vet vad det sitter för batteri som std i en 944 -83? samt vikt på det? I mil bil satt det ett 55ah och det vägde 14,6kg. Köpte ett 19h gel från biltema 6,4kg.
Jo det har lite annorlunda poler, har inte riktit funderat ut det än. Men det finns mycket att göra på bilen före jag behöver montera batteriet så det är inte prio nr. 1 för tillfället.