Hej
Finns det någon som kan svara på var tempgivaren sitter på en 951? Har precis bytt kamrem och vattenpump men nu ligger motortempen högre än tidigare, inte på rött men vid det övre sträcket. Jag har luftat men undrar om det verkligen är det som är problemet? Tänkte koppla in en extern tempgivare med markering för att kolla. Därav den första frågan.
Tempgivaren
-
- NA-Poster
- Posts: 28
- Joined: 2004-04-23 14:44:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Boden
- Contact:
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Re: Tempgivaren
Under insuget i Blocket vid 1:a cylindern...
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
-
- NA-Poster
- Posts: 28
- Joined: 2004-04-23 14:44:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Boden
- Contact:
Re: Tempgivaren
Tack för svaret.
-
- NA-Poster
- Posts: 28
- Joined: 2004-04-23 14:44:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Boden
- Contact:
Re: Tempgivaren
Jag har fortfarande problem med motortempen och tror nu inte att det är givaren eller instrumentet som spökar. Problemet yttrar sig som så att efter ca. 20-30 min körning så stiger tempen hastigt till det övre strecket och mätarnålen hoppar. Om jag ökar på kupévärmen till max så svarar mätaren direkt och sänker till mellan strecken. Före vattenpumpbytet så hade jag inga som helst kylproblem och mätarnålen låg strax över det första strecket. Vid pumpbytet så byttes även termostaten, jag såg i ett annat inlägg i ett liknande ärende ett likartat problem. Någon föreslog att byta termostat men kan det verkligen vara den som är felaktig? Jag har luftat systemet flera gånger och har nu kört igenom ca. 6 liter glykol, kan jag fortfarande ha luft i systemet? Någon som har något förslag?Pidde wrote:Hej
Finns det någon som kan svara på var tempgivaren sitter på en 951? Har precis bytt kamrem och vattenpump men nu ligger motortempen högre än tidigare, inte på rött men vid det övre sträcket. Jag har luftat men undrar om det verkligen är det som är problemet? Tänkte koppla in en extern tempgivare med markering för att kolla. Därav den första frågan.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users