Montera handbromsback - rackel

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Henka_E
Addict
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986

Montera handbromsback - rackel

#1 Post by Henka_E »

Troligen så har mina handbromsbackar skakat loss efter lite curbs åkning. Hur är det för er andra som kört mycket på bana - upplever andra problem med handbromsbackarna?

Ska montera dit dem nu, men jag skulle vilja byta fjädrarna mot typ 2st långa M3 med fjädrar på istället. Men - kommer man åt det främre hålet på nåt sätt?

Provmonterade fjädrarna och de sitter ju dåligt - jag förstår ju att de lossnar om det vibrerar lite...

DLS
Addict
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990

Re: Montera handbromsback - rackel

#2 Post by DLS »

har du original eller andra backar?

tyckte mina backar också satt löst som sjutton.
mailade till o med utzon om det för tyckte inte dom verka sitta lika bra som original backarna.
men jag har i allafall kört med mina ett år utan problem, dock inte på bana.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Henka_E
Addict
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986

Re: Montera handbromsback - rackel

#3 Post by Henka_E »

Original från Utzon.

Språkade just med utzon om detta och han menade på att detta är ett väldigt ovanligt problem - kända fall för honom - 2! Han och nu jag! Man måste nog vara fruktansvärt noga när man monterar ihop allt, så att fjäderspetsen hamnar rätt.

Ska testa montera ihop allt ikväll, så får vi se om man kan få ihop det utan att det känns fel. Har "fyndat" fjädrar från nån Benz som jag tror att jag kan använda...

Post Reply