Får man besudla skyltarna med vad som helst, vad säger transportstyrelsen?
Tänkte att PCS skulle kunna ge ut ett snyggt märka med ens medlemsnummer.
Vad tycker ni är snyggt? vad hade ni satt där? bilens prestanda siffror?

/Claves
.bergodalvana wrote:Tror att Camaroklubben sniffat lite väl för mycket bensin denna gång:
http://www.transportstyrelsen.se/Nyhets ... gsskylten/" onclick="window.open(this.href);return false;
nu pratar vi jänkebilsägare här...bergodalvana wrote: Folk kan väl läsa fortfarande...
aha, ja det var dit jag ville komma. var osäker på om det verkligen gav böter. nåja, mig gör det inget.Jesper von Wowern wrote:Enligt Förordning 2001:650) om vägtrafikregister 17kap §1 3p döms den till böter som bryter mot samma förordning 7kap §8 3st, d.v.s. sätter klisterlappar på sin nummerplåt.
Som redan var upptaget...abz wrote:Jag har en känsla av att den "extra" platsen snart kommer att prydas av ytterligare ett tecken. Regplåtarna börjar bli för många, och man kan ju redan köpa ett extra tecken på de personliga plåtarna. Som av en händelse finns det just 7 tecken i porsche...![]()
det var faktiskt en rolig ide!Carpe Diem wrote:Jag såg någon som satt dit ett stads-, landskapsmärke eller liknande. Det var snyggt! Dessutom kul att kunna se var folk kommer ifrån (Kolla! En göteborgare, i Stockholm! Mitt på blanka da'n!). Lite som gamla regskyltar där länsbokstav angav var bilen hörde hemma...
Users browsing this forum: No registered users