The boost is back!
Under senaste tiden har jag meckat dit dom två nya packningarna, dom verkar inte vara gjorta i lakrits utan något styvare moderna material (vita fö). Hur som helst så var det förbannat trångt men klart görbart. Det är ju inte så många delar heller. Försökte putsa upp loppet till kolven så mycket som möjligt, det satt gammalt klibbigt gummi på väggarna. Försökte också dammsuga ner i kompressorloppet så mycket det gick att komma åt utifall det rasat ner lite gummirster där under meckandet. Så när allt var ihopskruvat så var det dags för en testrutt! Började med att jag kände igen det vanliga klockandet när man torrvarvar (gegge det verkar som det klockar även med nya packninga, klockar det inte är det mao problem

), vilket kändes tryggt. Sen var det ut på den hemliga teststreckan mellan bby och stäket. Huj va det går kan jag ju iaf konstatera. Vid 230 mätarfart så accade det fortfarande ordentligt (Det låter bättre än vad det är, mätare visar grymt mycket fel med rdäcken på, 120 på mätaren är ungefär 100 GPS

) sen fick jag släppa ac och nöjt konstatera att hästarna än en gång är i hagen. Dock trodde jag att mitt avgaspuffande skulle försvinna utifall det smög sig in tjyvluft där. Men det gjorde det inte, puffar det något i era 931or om ni står och torrgasar med varm motor ?
Hur som helst, nu ska det preppas lite inför kullen, dkulle behöva boka in bilen för rototest samt framförallt få till en toe-inställning fram, den känns som den fått lite toe in efter att framvagnen varit nere under vintern för motorlyft. Ut i garaget !!