Har länge haft strul med min 944 na -82, med att få den att gå riktigt. Bluddrar, dålig tomgång, går inte på alla burkar, och ryckig gång när man ligger på väldigt lite gas och mjukkör. Har åkt in och ut på verkstan för justering, och de har bytt lmm, tempgivare, kollat vacuum läckor m.m.
Förra året räckte det med att de justerade den nya lmm så gick den skapligt, tills den sista månaden innan jag ställde av den, då den åter hade börjat gå dåligt, med svarta avgaspuffar, bludder och ojämn gång.
Nu när den rullades ut igen, gick den på typ två cylindrar och osade bensin från avgaserna och gick dåligare än någonsin. På verkstan kunde de inte justera ner den mera. Stiften var igensotade och co värdet sköt i höjden, så den får för mycke soppa antar jag. Även provat koppla ur kallstartsventilen, men ingen skillnad. Så idag gjorde de en upptäckt. Efter att ha kopplat väck de två vacuum-slangarna på bränsleregulator / dämpare så går den i princip perfekt nu. Stabil tomgång, går på alla cylindrarna. Dock lite slöare tycker jag, och kan fortfarande bluddra till lite när man ligger på lite gas, samt tappar effekt mellan 5000-6000 varv, men ändå mycket mycket bättre gång än tidigare. Det föreslogs att byta bränsleregulatorn också, men hittills har det varit väldigt mycket gissningar och skulle vilja kolla vad ni tror om det hela innan man byter mera.
Så vad jag först å främst skulle vilja veta, är om en kass bränsleregulator kan ge den för mycket soppa?
, eller är det andra änden av de där vacuum slangarna som det sitter nåt och strular?
Jag vet inte ens vad de där slangarna gör, så tänkte det är bäst å fråga så man får det klart för sej.
De påstod att det går bra att köra utan dessa slangar inkopplade, men jag har lärt mej att alla penaler har en funktion på en bil! (förutom bromsen förståss