Glykol, vilken sort
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Glykol, vilken sort
Jag ska byta kylvätska i bilen, jag har tillgång till grön glykol, men finns det några skillnader på grön och grön glykol???
Jag har en dunk framför mig om det skulle vara några normer el dyl som kan skilja.
Bilen var fylld med grön sedan innan och jag har bara fyllt på med grön, men nu ska jag ju byta helt och blev lite osäker.
//Fredrik
Jag har en dunk framför mig om det skulle vara några normer el dyl som kan skilja.
Bilen var fylld med grön sedan innan och jag har bara fyllt på med grön, men nu ska jag ju byta helt och blev lite osäker.
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
Saxat från Clark (http://www.clarks-garage.com/shop-manual/cool-02.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filling the Coolant System
Porsche recommends using a phosphate free anti-freeze in the aluminum engines used on 944s. Standard glycol type anti-freeze which contains phosphates will cause minerals to plate out on the heat transfer surfaces inside the engine. I've read that it isn't really isn't necessary to use phosphate free anti-freeze in the United States because most water systems have a very low mineral content. However, this doesn't take into account those who have private wells. I figure better safe than sorry. Phosphate free anti-freeze used to be a little hard to find. However, it's becoming much easier to find now days. I personally prefer Prestone Extended Life because you can buy it almost anywhere and it's not that expensive relative to other anti-freeze brands. Be suspicious of anti-freeze that says, "Safe for Aluminum Engines" on the label. Unless it specifically says "Phosphate Free" on the label, it probably isn't. Usually a 50-50 anti-freeze and water mixture is good for most climates. However, if you live in an extremely hot or extremely cold climate, check the manufacturer's label for mixing instructions.
Jag kör Biltemas röda som är "fritt" på det mesta
, som finns på enlitersflaskor art nr 36-1783.
Mvh
Stephan
Filling the Coolant System
Porsche recommends using a phosphate free anti-freeze in the aluminum engines used on 944s. Standard glycol type anti-freeze which contains phosphates will cause minerals to plate out on the heat transfer surfaces inside the engine. I've read that it isn't really isn't necessary to use phosphate free anti-freeze in the United States because most water systems have a very low mineral content. However, this doesn't take into account those who have private wells. I figure better safe than sorry. Phosphate free anti-freeze used to be a little hard to find. However, it's becoming much easier to find now days. I personally prefer Prestone Extended Life because you can buy it almost anywhere and it's not that expensive relative to other anti-freeze brands. Be suspicious of anti-freeze that says, "Safe for Aluminum Engines" on the label. Unless it specifically says "Phosphate Free" on the label, it probably isn't. Usually a 50-50 anti-freeze and water mixture is good for most climates. However, if you live in an extremely hot or extremely cold climate, check the manufacturer's label for mixing instructions.
Jag kör Biltemas röda som är "fritt" på det mesta

Mvh
Stephan
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
Jag har en sort som är fri från både aminer, fosfater och nitriter och den är grön.... den borde väl funka!!??
//Fredrik
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
Nahpets wrote: Jag kör Biltemas röda som är "fritt" på det mesta, som finns på enlitersflaskor art nr 36-1783.
Mvh
Stephan
Jag kör också med Biltemas röda som är avsett för alu motorer.
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
Den röda är dessutom en long life glykol som håller några år längre än vanlig. Annars tror jag det idag är svårt att få tag på en glykol som inte är gjord för att funka med alu motorer, det är ju väldigt vanligt idag.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
Jag kontaktade porsche och de kör lahega tror jag det heter,
Om du nu väljer att byta till röd så se till att skölja ur motorn annars reagerar de med varandra och det blir gele klumpar i.
/Claves
Om du nu väljer att byta till röd så se till att skölja ur motorn annars reagerar de med varandra och det blir gele klumpar i.
/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
Jag klunkar i den gröna, det var det bästa i detta fallet. I annatfall så får man byta till sommaren när man kan köra på rent vatten några gånger för att skölja rent från den gröna om man nu vill byta till den röda.
//Fredrik
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Berra_Big
- NA-Poster
- Posts: 31
- Joined: 2009-04-29 18:38:15
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sthlm
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
Är det det bästa/lättaste sättet att byta glykolen på, alltså om man ska byta upp sig till etylenglykol?Freddan wrote:Jag klunkar i den gröna, det var det bästa i detta fallet. I annatfall så får man byta till sommaren när man kan köra på rent vatten några gånger för att skölja rent från den gröna om man nu vill byta till den röda.
//Fredrik
MVH/ Bernahrd
- Berra_Big
- NA-Poster
- Posts: 31
- Joined: 2009-04-29 18:38:15
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sthlm
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
Räcker det verkligen med att bara skölja med vatten några gånger? Det lär ju vara lite rester från den gamla kylarvätskan då... Hur har ni andra gjort och hur har resultatet blivit när ni bytt upp till etylenglykol/röd kylarvätska? Ska man skölja kylaren för sig själv?
MVH/ Bernhard
MVH/ Bernhard
- abz
- S-Poster
- Posts: 105
- Joined: 2009-06-06 15:40:25
- Bilmodell: 944 N/A -84
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
De gånger jag bytt upp mig till etylen har jag bara, tappat ur all glykol, kört i rent vatten, kör motorn varm, och tappat ur igen. Kör proceduren tre gånger så bör det inte finnas kvar någon rest som kan vara farlig.


Abz
Bor ihop med Nia, 944 N/A -84
Ringenvarv: 300 + IRL, allt för många i sim.
Ruggigt insatt i brandskydd av alla de slag
[color=#0000BF]www.sbaassistans.se[/color]
Bor ihop med Nia, 944 N/A -84
Ringenvarv: 300 + IRL, allt för många i sim.
Ruggigt insatt i brandskydd av alla de slag
[color=#0000BF]www.sbaassistans.se[/color]
- Berra_Big
- NA-Poster
- Posts: 31
- Joined: 2009-04-29 18:38:15
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sthlm
- Contact:
Re: Glykol, vilken sort
Låter bra och skönt...
MVH/ Bernhard

MVH/ Bernhard
Who is online
Users browsing this forum: No registered users