Är fortfarande lite sugen att höja efekten på 931:n och skulle vara intresserad om topmonterade intercooler optioner liksom i en 937/CGT.
Jo-o, jag vet en fram monterad skulle vara bättre... men jag vill inte bryta motorrummet
En original CGT intercooler kostar för mycket (om man hittar en), så jag undrar om det finns en prisvärt replika lösning? Har inte hittat nånting hittils.
Finns det nån specification dokumentation om den originella 937 intecoolern? Då kunde man kanske bygga en "likadan" IC...
Jag har en, vad vill du veta? Ungefär samma tvärsnittsarea som 951 intercoolern, dessutom snarlik kylarea. Är det mått, stolek eller kapacitet du undrar över?
Om du ändå ska kapa huven och sätta scoop passar den vattenkylda Garrett intercoolern från GMC Typhoon/Syclone väldigt bra som TMIC.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Mazda RX7 2 gen har en liknande lösning och tror det finns någon på 924board.org som kör med en sådan?
Måste kolla hur den ser ut...
gegge wrote:Jag har en, vad vill du veta? Ungefär samma tvärsnittsarea som 951 intercoolern, dessutom snarlik kylarea. Är det mått, stolek eller kapacitet du undrar över?
Om du ändå ska kapa huven och sätta scoop passar den vattenkylda Garrett intercoolern från GMC Typhoon/Syclone väldigt bra som TMIC.
Mått är det som jag vill först veta. Jag tänkte att om det finns nån teknisk broschyr/dokument det skulle vara bra att ha när man berättar till IC verkstaden vad man vill ha... Tyvärr är jag själv tekniskt lite opraktiskt, så jag tänkte inte försöka göra IC:n själv