Hej! nu har jag suttit o letat runt på forumet i ett par timmar och har blivit smått förvirrad det är så att jag letar efter en vassare kam till min bil, och det står så mycket olika överallt. så jag tänkte att jag lägger ut en tråd om det själv.
mina frågor är:
* vart får man tag i en?
*vad ska man ha för någon?
*ger det mycket effekt?
*behöver jag byta något annat än själva kammen?
jag har en 944 N/A -86
Jag gillar allt som går tillräckligt fort att göra någonting dumt i.
Jag har en sådan i min maskin och visst blir det lite roligare, men jag tror man skulle behöva ett ställbart drev också för att komma rätt med den. Med originaldrevet känns det som att registret hamnar lite långt ner upplever jag det som. Men nu är inte min maskin helt original i övrigt så man ska inte dra för mycket slutsatser från den.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Bytte ventilfjädrar också. Ett ganska enkelt ingrepp när man fixat trycksättning av cylindrarna med tryckluft och byggt ett litet verktyg för att pressa ner fjädrarna manuellt med. Det tråkiga var att skrapa bort den gamla packningen mellan topp och kamaxelhuset.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Någon som vet om det är något att ha vore roligt om någon som har en sådan eller som vet hur den beter sig för den var ju inte så dyr.
tacksam för alla svar
Jag gillar allt som går tillräckligt fort att göra någonting dumt i.