Jag har fräst fram ett lock som ersätter "dummy-slangkopplingen" på vattenpumpen till min N/A. Den har frästs fram i aluminium.
Jag tycker det ser lite snyggare ut, och dessutom gör det ju lite lättare att få ner handen.
Så jag tänkte se om det finns fler som är intresserad av sådana lock. Själv skar jag till en packning. Jag har inte kommit på något bra sätt att skära till packningar snyggt på ett "kostnadseffektivt" sätt, så än så länge kan jag inte skicka med en packning.
Jag hade tänkt mig en tvåhundring per styck inkl. skruvar och brickor.
mvh
Morgan Staaf
0739-853678
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by errorwashere on 2010-01-04 20:42:24, edited 1 time in total.
errorwashere wrote:Jag har inte kommit på något bra sätt att skära till packningar snyggt på ett "kostnadseffektivt" sätt, så än så länge kan jag inte skicka med en packning.
Jag gjorde en likadan lösning på min bil, jag använde Loctite tätning på
tub när jag monterade, än så länge håller det tätt!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
errorwashere wrote:Jag har inte kommit på något bra sätt att skära till packningar snyggt på ett "kostnadseffektivt" sätt, så än så länge kan jag inte skicka med en packning.
Jag gjorde en likadan lösning på min bil, jag använde Loctite tätning på
tub när jag monterade, än så länge håller det tätt!
/ Erol
Det är faktiskt en bra idé, lite snabbare att försiktigt tälja fram en "normal" packning.
Snyggast vore ju om man kunde skära fram med vattenskärningsmaskin och skicka med, men tyvärr har jag inte tillgång till en sådan.