Sport Kamaxel / 951

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
Post Reply
Message
Author
PeterS
S2-Poster
Posts: 291
Joined: 2007-04-18 00:26:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

Sport Kamaxel / 951

#1 Post by PeterS »

-Hejsan...

Säljer en sportkam, Enem Z2/ Z27 till Porsche 944 Turbo.
280-268 /113 / 10,5. , inställes 1,50mm på insug vid ÖD

Inklusive omfräst kamhus(nedtagen 1mm mot topp ) Inget inbyte behövs.

Ett flertal använder denna kam, bl.a Rickard Svensson...
Med schimsade ventilfjädrar är max varv 7".

Pris 3.500:-

Peter Sandèn 0300-27920 eller 0706-63 46 30
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by PeterS on 2009-12-15 08:07:53, edited 1 time in total.

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#2 Post by DLS »

hur mycke bättre än en NA kam är den o hur är denna kam mot dbilas 268graders kam?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2635
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

#3 Post by gegge »

107 i nockvinkel..? Låter VÄLDIGT lågt för en turbomotor.

Säker på att det inte är en sådan här:
Porsche 944T/8V Z2-Z27: 280-268/113/10.5/1.5
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

PeterS
S2-Poster
Posts: 291
Joined: 2007-04-18 00:26:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#4 Post by PeterS »

-Hej..

-Du har rätt, hade lite brått när jag kollade Enems lista.
Jag har 2st Z2/Z27-kammar och en kam Z27 /Z27 som då är slipad på en 9R-kam ( sug )

PeterS

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#5 Post by DLS »

vad är det fär skillnad på z2/z27 o z27/z27 kammen då?
vilken är vassast?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2635
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

#6 Post by gegge »

Z2 har en duration på 280° och Z27 "bara" 268° på insuget. Det gör rätt stor skillnad, race eller sport. Glöm 280° på gatan eller kurviga banor - ingenting under 3000 varv sedan smäller det bara till :twisted:

Men långt viktigare är nockvinkeln som ger overlap. Det MÅSTE vara mellan 110° och 114° på en turbomotor med mottryck. (Om man inte bygger en extrem maskin på +500hk med jätteturbo och riktigt bra grenrör)
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#7 Post by Dea »

Så detta är alltså race-varianten Z2/Z27?

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users