Säkringen går vid uppfällning av strålkasterna

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
b727sunjet
NA-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

Säkringen går vid uppfällning av strålkasterna

#1 Post by b727sunjet »

Säkringen har börjat gå vid uppfällning av strålkastaren.....

Allting fungerar men ingen belysning från instrumenten.

Det konstiga är att även belysningen för tex bakluckan mm ska försvinna men det gör det inte :shock:

Kan det vara så enkelt att "huvudknappen" för uppfällningen är trasig eller bara"justeringen av styrkan av instrumentljuset"som sitter till höger om.

Annars måste någon innan varit inne å klippt in sig i el ledningarna......det har funnits nåt larm i bilen innan som hänger kvar bortkopplat.
Per W Johansson

Porsche 356 C 1965
Porsche 924 1981

"Viermal hintereinander wählten die Leser von *auto motor und sport* den Porsche 924 zum besten Sportwagen bis 2000 cm3."(1981) :-)

cabberobban
S-Poster
Bilmodell: 944 TurboCab
Årsmodell: 1991

#2 Post by cabberobban »

Har samma problem på min 951, där jag har lokaliserat det till kortslutning i kabelstammen där det går in i fronten från strålkastaren på höger sida. Isoleringen på några kablar har gnagts sönder av allt böjande under åren. Har inte gjort något åt det än, verkar omständigt att komma åt utan att plocka isär hela fronten. Typiskt vinterjobb...

Men på din kan det vara annat också, kanske en strålkastarmotor som har gjort sitt? Vet inte på rak arm hur säkringarna är kopplade på en 924. Det var i alla fall ett tips, lycka till!

/Robban
944 Turbocab

jerker67
Addict
Bilmodell: 944N/A -84

#3 Post by jerker67 »

på min 44a var det Strömkabeln till motorn som smält vid motorn och vid knappen om det är den säkringen som gått.. själva lyset sitter på en egen för det lyste som bara den i lamphålen :)
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

Post Reply