951 s-1988 ***SÅLD***
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
4 st 9x17 med rätt et borde gå som smör i solsken, vet inte hur länge jag letade till jag till slut slantade upp en hel del för nyrenoverade splitfälgar i den dimension.....
Körde du nån spacer bak med 9x17 fälgarna och 255-däck?
Jag har också bromskylningen från 968 CS (övre + undre scoop), hur tänkte du förbättra den ytterliggare
/Dea
Körde du nån spacer bak med 9x17 fälgarna och 255-däck?
Jag har också bromskylningen från 968 CS (övre + undre scoop), hur tänkte du förbättra den ytterliggare
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2008-12-24 12:28:48
- Contact:
Hej och tack för input,
det är som sagt fyra st 9x17 med ET47 som jag har planer på att sälja. Dom som sitter på bilen (bilderna). Tänker mig ca 8 eller mer
för fälgar och däck. Dom kommer gå en slalom samt två dagar till på bana.
Bakdäcken är i stort sett nya (har gått en slalom och ett banmöte i blött), vänster fram är slitet men fixar det jag har kvar av säsongen (jag har som sagt ett extra vänster som är ok). Höger fram ser ok ut - så det finns gummi till alla fyra fälgar att slita på en bit in på nästa säsong
Nu när jag kör med 255 (tidigare 275) bak så använder jag 7mm spacer.
Kylningen kommer förbättras med luftscoop från Plastis, 3" slangar samt "adapters" (eller vad man nu ska kalla dom), istället för bromssköldar, från Lindsey Racing.
Har nu de undre 968 scoopen som enda uppgradering av bromskylningen.
Funderar även på att köra med 322mm skivor och modifierade originalok så att de tar 928 GTS (etc.) storlek på klossarna - känns iofs som en ganska dyr uppgradering (för 4mm "högre" klossar). Vet inte om det ger så mycket?
det är som sagt fyra st 9x17 med ET47 som jag har planer på att sälja. Dom som sitter på bilen (bilderna). Tänker mig ca 8 eller mer

Bakdäcken är i stort sett nya (har gått en slalom och ett banmöte i blött), vänster fram är slitet men fixar det jag har kvar av säsongen (jag har som sagt ett extra vänster som är ok). Höger fram ser ok ut - så det finns gummi till alla fyra fälgar att slita på en bit in på nästa säsong

Nu när jag kör med 255 (tidigare 275) bak så använder jag 7mm spacer.
Kylningen kommer förbättras med luftscoop från Plastis, 3" slangar samt "adapters" (eller vad man nu ska kalla dom), istället för bromssköldar, från Lindsey Racing.
Har nu de undre 968 scoopen som enda uppgradering av bromskylningen.
Funderar även på att köra med 322mm skivor och modifierade originalok så att de tar 928 GTS (etc.) storlek på klossarna - känns iofs som en ganska dyr uppgradering (för 4mm "högre" klossar). Vet inte om det ger så mycket?
David
951 Cup 3,0 16v
951 Cup 3,0 16v
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2008-12-24 12:28:48
- Contact:
serviceläge?
Har kikat igenom dokumentationen och sett att det är ca 1 700 mil och lite drygt två år sedan remmar och rullar byttes senast.
Tidigare ägare körde ca 2 000 mil mellan bytet innan men då över en längre period, ca 8 år.
Vattenpumpen byttes för ca 2 500 mil och 8 år sedan.
Är det läge för att byta dessa igen eller är det overkill?
Tacksam för synpunkter
Tidigare ägare körde ca 2 000 mil mellan bytet innan men då över en längre period, ca 8 år.
Vattenpumpen byttes för ca 2 500 mil och 8 år sedan.
Är det läge för att byta dessa igen eller är det overkill?
Tacksam för synpunkter

David
951 Cup 3,0 16v
951 Cup 3,0 16v
- Fredrik Nyqvist
- Carrera-Poster
- Posts: 320
- Joined: 2009-08-22 14:12:41
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Location: Stockholm
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2008-12-24 12:28:48
- Contact:
Så har det varit säsongsavslutning under helgen på Gotland (Ring). Trevligt folk och en härlig blandning av bilar i en miljö man vill ha mer av.
Banan är komplex och krävande. Den kräver massor av föraren och ungefär lika mycket av bilen.
Satte 1,34,6 som bäst. Skulle kanske kunna plocka en sek till med
bilen i nuvarande spec, men den energin hade jag inte igår.
Slalomfinalen gick helt ok, touchade dock massor av koner - blev tilldömd totalt 4 i mina två snabbaste åk. Om jag bara tagit 1 hade jag vunnit R-klassen, nu (utan ursäkter) räckte det till en 3:e placering.
Banan är komplex och krävande. Den kräver massor av föraren och ungefär lika mycket av bilen.
Satte 1,34,6 som bäst. Skulle kanske kunna plocka en sek till med
bilen i nuvarande spec, men den energin hade jag inte igår.
Slalomfinalen gick helt ok, touchade dock massor av koner - blev tilldömd totalt 4 i mina två snabbaste åk. Om jag bara tagit 1 hade jag vunnit R-klassen, nu (utan ursäkter) räckte det till en 3:e placering.
David
951 Cup 3,0 16v
951 Cup 3,0 16v
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2008-12-24 12:28:48
- Contact:
Gotland Ring 2009-09-26
Laddar upp en bild från GR helgen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
David
951 Cup 3,0 16v
951 Cup 3,0 16v
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Ser bra ut!
Riktigt bra tider också. Jag måste verkligen till Gotland nästa år, har inte varit där på 4 år..
Riktigt bra tider också. Jag måste verkligen till Gotland nästa år, har inte varit där på 4 år..
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2008-12-24 12:28:48
- Contact:
Såld
Nu har den här bilen hittat ett nytt entusiastiskt hem.
Kändes lite tråkigt men nu är tanken att jag ska unna mig "lyxen" att vara billös ett tag.
Jag behöver ju inte berätta för er hur mycket dom här bilarna "knäcker", det vet ni redan
Är impad över vad dom här bilarna mäktar med och det sätt dom "levererar" det på.
Vid en jämförelse med mina tidigare Porschar kan jag säga att den här var en betydligt modernare och mer användbar bil än Carrera 3,2, dessutom snudd på lika snabb och i vissa fall snabbare än 964 RS.
Kändes lite tråkigt men nu är tanken att jag ska unna mig "lyxen" att vara billös ett tag.
Jag behöver ju inte berätta för er hur mycket dom här bilarna "knäcker", det vet ni redan

Vid en jämförelse med mina tidigare Porschar kan jag säga att den här var en betydligt modernare och mer användbar bil än Carrera 3,2, dessutom snudd på lika snabb och i vissa fall snabbare än 964 RS.
Last edited by d_b on 2009-10-30 13:43:04, edited 1 time in total.
David
951 Cup 3,0 16v
951 Cup 3,0 16v
Who is online
Users browsing this forum: No registered users