Jo i lördags åkte jag ut till en förort till växjö för att hämta en släpvagn på en verkstad å företagets vägnar.
På parkeringen till verkstaden får jag då se en silverfärgad halvskruttig 944 turbo.
Jag snackar med en av killarna på verkstaden om den och det är en kundbil som stått där i lite över ett år.
Den är inlämmnad för byte av toppackning, men killen som lämnar in bilen är skyldig verkstaden rätt mycket pengar, så de vill inte göra ngt förräns de fått betalningen.
Verkstaden har då 944 turbon stående på gården som säkerhet för sina pengar.
Jag säger att jag är intresserad av bilen och att jag kan lösa ut den om det är ok för kunden.
Jag ber att få titta lite nogare på bilen och tar chassinummret för att kolla upp den, vilket verkstadsägaren inte gillar.
Fick tips här i tråden att kolla med larmtjänst, och det gav ju resultat.
Fick säga vart bilen stod, och de skickade genast ut en utredare till platsen och säkrade bilen. Bilen blev stulen runt 2001 här i Sverige.
Bilens ägare har för längesedan blivit kompenserad, så bilen går till försäkringsbolaget.
Killen på larmtjänst lovar att han ska göra vad han kan för att jag ska få köpa bilen.
I dag när jag pratar med försäkringsbolaget som äger bilen, meddelar en utredare där att jag inte kommer få köpa bilen, den ska till en verstad för reparation, skrotning eller försäljning i bef. skick.
-Ok säger jag, vilken verkstad är det så kan jag själv ringa dit och snacka.
-Det kan jag inte säga svarar försäkringsutredaren

-Ingen fara jag ställer så gärna upp

Nu har jag fått använda mig utav andra kontakter så att jag i alla fall kanske kan få reda på vilken verkstad den hamnar på?
Fortsättning följer kanske i morgon.