Peter Olesen wrote:Vad kommer lexanen till rutan att kosta?
Under 1000:-
/Björn
Då har du nog rätt bra kontakter. Men med halvkassa sådana kommer man nog undan med runt 1500 har jag för mig. Vilken tjocklek siktar du på Björn? 4 mm?
Pär Hylander
Det blev 760:- Räcker till båda bakre sidorutorna också! Det är 3mm polycarbonat som har jag användt.
Inte helt problemfritt detta, allt gick bra fram till montering på bilen. Då insåg vi att ramen har slagit sig pga av värmning för att få loss limmet från ramen. Men det löser sig genom att använda en annan ram. Det kan också gå att "rikta" den nuvarande ramen.
931Melander wrote:Är ramen så styv att den inte ger med sig när man tvingar nya rutans form?
Tack för din info , detta har jag funderat på men gav upp när jag försökte "böja" en provbit på 4mm... och en på 5mm ..
Fredde
Jo, ramen ger med sig när rutan kommer i. Min ruta har blivit sned någonstans så att ramen pressas så mycket att den inte kan monteras i bilen. Så det är inte ramen i sig som är sned.
Så det blir till att köpa en lexan bit
Om det är någon som vill ha plastrutor i sin bil så har jag 3mm över nu Dock är den lite repig på sina ställen
931Melander wrote:Är ramen så styv att den inte ger med sig när man tvingar nya rutans form?
Tack för din info , detta har jag funderat på men gav upp när jag försökte "böja" en provbit på 4mm... och en på 5mm ..
Fredde
Jo, ramen ger med sig när rutan kommer i. Min ruta har blivit sned någonstans så att ramen pressas så mycket att den inte kan monteras i bilen. Så det är inte ramen i sig som är sned.
Så det blir till att köpa en lexan bit
Om det är någon som vill ha plastrutor i sin bil så har jag 3mm över nu Dock är den lite repig på sina ställen
/Björn
Ja ha
ska man kanske montera ramen på en jigg först så att man kan ha kvar rätt form och sedan efter det att rutan är monterad värma på den så att den liksom strukturerar om och antar den nya formen?
Är lexan bättre att forma?
Fredde
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR