Den hade gått 12 475 mil när jag köpte den. Mätaren slog idag om till 12 500 mil (det var ju fint cabväder i helgen:-)
Första ägaren i Tyskland 91 till 98 = 7000 mil (ca 900 mil per år)
Andra ägaren i Sverige 98-04 = 4000 mil (ca 650 mil per år)
Tredje ägare 04-09 = 1500 mil (ca 300 mil per år)
Bilen är väldokumenterad och alla kvitton och samtliga besiktningsprotokoll finns, samtliga helt utan anmärkning.
Jag köpte bilen för ca 2 veckor sedan. Det första jag gjorde var att helrekonda bilen samt en service med olja, filter, tändstift och nya tändkablar. 2007 (för ca 400 mil sedan) var bilen hos Sandén för ny kamrem och nya rullar i aluminium. Han hade även lyft på toppen och allt var tipptopp.
Bilen är helt original, förutom fälgarna och en subwofer och slutsteg i bagaget. Larm (förutom original) finns också. På Top´n Trim lyckades jag få tag på ett nytt cabskydd som tyvärr saknades. Jag har även inhandlat ett bilöverdrag från England.
Det som står på att-göra-listan: Se över stötdämpare, jag tycker bilen känns lite för mjuk. Jag jämför med min BMW 120 M-Sport som faktiskt betydligt bättre väghållning just nu...Så kan det ju inte få vara:-)
Jag har även beställt vita blinkersglas fram och tänker även byta glas på sidoblinkers. Har inte bestämt mig om jag gillar ratten eller ej...Kanske funderar på att byta backspeglar också...vi får se...Några snygga mattor skulle jag vilja ha!
Har gått med i PCS och måste montera emblemet på något bra ställe!
Det jag gillar mest med bilen, att mina söner (2 och 4,5 år) sitter perfekt i det lilla baksätet!