944 n/a 83 såld
-
- NA-Poster
944 n/a 83 såld
SÅLD
Nu ska jag sälja min 944.Som är ny besiktigad och skattad bara tuta och köra. Är i bra skick rena papper i många år ingen rost mycket är bytt på den.bla
1.Oljekyl med ny packning så klart.2009
2.Vatten pump
3.Spridare
4.Kamrem med alla rullar + alla remmar
5.Nya bromsar runt om 2007
6.Nya länkar
7.Ny öppet luft filter K&N med vevhus filter(originalet )Det gamla burken med nytt sport filter finns med K & N sport filter
8.Bytt samtliga oljor med tändstift varje år samband med uttaget vid våren är inte vinter körd på många år
9.mycket mera är bytt på den .Mycket kvitto finns kvar sparade. all El fungerar på den som jag vet.
10. Den röd original lacken den är rätt bra tycker jag.men det klart det finns ju lite stenskott men ingen rost blemer.
11.Däcken är bra ca 5-6mm bak 3-4mm fram
12. alufälgar med bred polerad kant i bra skick. färg alufärg
Nu ska jag sälja min 944.Som är ny besiktigad och skattad bara tuta och köra. Är i bra skick rena papper i många år ingen rost mycket är bytt på den.bla
1.Oljekyl med ny packning så klart.2009
2.Vatten pump
3.Spridare
4.Kamrem med alla rullar + alla remmar
5.Nya bromsar runt om 2007
6.Nya länkar
7.Ny öppet luft filter K&N med vevhus filter(originalet )Det gamla burken med nytt sport filter finns med K & N sport filter
8.Bytt samtliga oljor med tändstift varje år samband med uttaget vid våren är inte vinter körd på många år
9.mycket mera är bytt på den .Mycket kvitto finns kvar sparade. all El fungerar på den som jag vet.
10. Den röd original lacken den är rätt bra tycker jag.men det klart det finns ju lite stenskott men ingen rost blemer.
11.Däcken är bra ca 5-6mm bak 3-4mm fram
12. alufälgar med bred polerad kant i bra skick. färg alufärg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Dan Gustafsson on 2009-06-25 18:26:28, edited 1 time in total.
- andypandy
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
-
- Turbo-Poster
-
- NA-Poster
-
- NA-Poster
Har fixat alla olje läckage och bytt oljekylen som var sönder med spricka i. och fixat vatten pumpen som läckte vatten och fixat spjällhuset så det är tomgång 900 och inte 1600 som innan.och nytt öppet filter. samt fixat rent inredningen.
Det klar det rusar i väg några tusen.måste du väl förstå.efter som du sa att det läckte lite olja inte halv liter oja till jönköping.så ville du väl bli av med bilen och slippa sju tusen till.jag är annars nöjd med bilen.men jag har fyra barn som vill åka med hela tiden och det blir bråk vem som ska åka med.det tänkte jag inte på när jag köpte bilen.får köpa något större.Det är väl inte förbjudet att sälja efter vecka med sju tusen påslag om man har fixat till den eller ????? Men om du nu är så upprörd över höjningen så kan du ju betala mig halva höjningen som jag fick lägga ut på de brister som du inte talade om för mig, som du dessutom frågat om på forumet. Du får gärna ringa mig om det är något mer du undrar över...
Det klar det rusar i väg några tusen.måste du väl förstå.efter som du sa att det läckte lite olja inte halv liter oja till jönköping.så ville du väl bli av med bilen och slippa sju tusen till.jag är annars nöjd med bilen.men jag har fyra barn som vill åka med hela tiden och det blir bråk vem som ska åka med.det tänkte jag inte på när jag köpte bilen.får köpa något större.Det är väl inte förbjudet att sälja efter vecka med sju tusen påslag om man har fixat till den eller ????? Men om du nu är så upprörd över höjningen så kan du ju betala mig halva höjningen som jag fick lägga ut på de brister som du inte talade om för mig, som du dessutom frågat om på forumet. Du får gärna ringa mig om det är något mer du undrar över...
-
- Turbo-Poster
Den enda anledningen att jag sålde bilen som jag sa till dig var för att jag löser inte garagefrågan för två bilar i Göteborg pga av HSB ombyggnation av bostadsgaraget annars hade jag behållet bilen då jag har varit mkt nöjd med den och påkostat den en del.Dan Gustafsson wrote:Har fixat alla olje läckage och bytt oljekylen som var sönder med spricka i. och fixat vatten pumpen som läckte vatten och fixat spjällhuset så det är tomgång 900 och inte 1600 som innan.och nytt öppet filter. samt fixat rent inredningen.
Till felen:
Varvtalet
Det är ytterst märkligt att du hade ett varvtal på 1600 som du påstår. Jag gick igenom allt och sprejade startgas runt spjällhuset UTAN att varvtalet ändrades vilket tyder på ingen tjuvluft och det kontrollerade jag när jag bytte gummidamasken mellan LMM och gasspjälet. Vad du har lyckats göra är bortom mina kunskaper. Att varvtalet ligger på 1050 idag eller gjorde beror på chipet som sitter i ECUn och varvtalet 1050 höll bilen när du titta på den. Jag berättade även för dig gällande om ECUn samt vilken Darlington transistor du skulle byta (finns även tråd om det med här på forumet) och det var inga konstigheter för dig som var bilelektriker till yrket.
Oljeläckage
Att lyckas klämma ut ½liter olja är också imponerande med tanke på att jag har pendlat med bilen mellan Norrköping/Göteborg utan att vara i närheten av den förbrukningen. Det är svagt av dig att påstå att du inte var informerad om det. Rätta mig om jag har fel. När jag öppnade huven så sa du –det här var ju rent och snyggt och ingen olja som jag kan se. Då nämnde jag för dig att, -jo jag har faktiskt sätt att det kommer lite och att det ser ut att komma en av de två oljepluggar som sitter vid oljetrycksgivaren (finns tråd om det med).
Inredningen
För övrigt vill jag minnas att det var ni som sa direkt när du såg den, -Jag tar den, det var en av de finare jag tittat på. Inredningen hade du heller inget att klaga över och det är inte så konstigt med tanke på att den var väldigt fräsch, vad du har fixat med inredningen för att få den bättre skulle vara intressant att få höra.
Utöver allt som nämnts tidigare så ville du inte provköra bilen men jag tvingade dig och sa, -självklart skall du prova den innan du bestämmer dig.
Du får begära vilket pris du vill och jag tycker det är riktigt olyckligt om det skulle vara så som du säger gällande reparationen som vattenpump, oljekylrare, remmar etc, men då har du ju kvitto på det som intygar det för nästa ägare.[/b]
-
- NA-Poster
Att spjällhuset kärvat har inget med tjyvluft att göra. Ja, jag är bilmekniker men jag låg inte under bilen och kravlade utan litade på att det du sa stämde. Motorn var fin ovanifrån men inte under. Jag har nu en stor fin oljepöl på min garageuppfart som bevis om du vill komma och se. Gällande inredningen gick det åt fem handdukar och tre burkar med klädseltvätt. Och ja, självklart finns det kvitton! Jag kommer plocka bort annonsen från det här forumet eftersom verkar väldigt oseriöst med sådana pajasar som du. Om du nu ångrar köpet så kunde du tänkt igenom försäljningen innan istället för att förstöra för mig. Nu är bilen fixad i alla fall och går betydligt bättre än när du ägde den. Har idag börjat fixa bakaxeln som du "glömde" att nämna, som jag i efterhand också står på forumet. Trots dig har jag flera spekulanter på bilen men jag vill fixa detta med innan eftersom jag vet om felet. Nu vill jag inte veta av dig mer din feltemareparatör.
-
- Turbo-Poster
Haha nu får du väl ge dig, försöker du smutskasta andra för att framstå i bättre dager Dan. Vi pratar om en 26år gammal bil, klart att det sker saker på vägen. Ja du har så rätt det finns en skillnad mellan oss. Vi andra här på forumet använder det för att lösa problem och inte för att sätta ut en annons som första inlägg. Det klonkande fenomenet var enkelt löst med att fetta in drivknutarna lite extra. Du som bilmekaniker borde känna till detta. Att söka efter gamla trådar och försöker komma med nya påstenden om fel på bilen är bara patetiskt och desperat.Dan Gustafsson wrote:Att spjällhuset kärvat har inget med tjyvluft att göra. Ja, jag är bilmekniker men jag låg inte under bilen och kravlade utan litade på att det du sa stämde. Motorn var fin ovanifrån men inte under. Jag har nu en stor fin oljepöl på min garageuppfart som bevis om du vill komma och se. Gällande inredningen gick det åt fem handdukar och tre burkar med klädseltvätt. Och ja, självklart finns det kvitton! Jag kommer plocka bort annonsen från det här forumet eftersom verkar väldigt oseriöst med sådana pajasar som du. Om du nu ångrar köpet så kunde du tänkt igenom försäljningen innan istället för att förstöra för mig. Nu är bilen fixad i alla fall och går betydligt bättre än när du ägde den. Har idag börjat fixa bakaxeln som du "glömde" att nämna, som jag i efterhand också står på forumet. Trots dig har jag flera spekulanter på bilen men jag vill fixa detta med innan eftersom jag vet om felet. Nu vill jag inte veta av dig mer din feltemareparatör.
Gällande gasspjället så ställer väl du inte tomgången med den, kanske med den lilla skruven som styr bypasluften när spjället är fullt stängt?!
Jag hoppas nu att du nu gjorde rätt när du bytte kamremmen/balansremmen på bilen. Extra viktigt nu när du låssade tomgångsrullar och stödrullar. Det är bladmåttsjustering som gäller mellan rem och diverse rullar Och det framgår inte i Haynes.
Tilläggas på din annons bör göras följande, bromsarna renoverades våren 2004 av ägaren före mig precis innan jag köpte den på hösten. Det gäller att lyssna, framför allt om man bara skall kränga den vidare så man får med rätt fakta istället för att hitta på eget.
- Maxx
- Addict
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
*plockar fram skålen med ostbågar och kollar in underhållningen* 

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- po944
- S2-Poster
- Bilmodell: 924 S
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944 n/a
- Årsmodell: 1985B
-
- S2-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche

Dan Gustafsson - plocka INTE bort annonsen från forumet "bara för att", det ÄR ett seriöst forum och jag tror att det är rätt ställe för en seriös försäljning. Jag blir ärligt talat glad att se en annonstråd där det faktiskt dyker upp bra beskrivning av vad som kollats och gjorts.
Av det som är skrivet här i tråden ser jag dock inte att Isse på något sätt ville direkt störa din försäljning (sen startade diskussionen, som kunde hållits i vänligare tonart).
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
-
- NA-Poster
-
- NA-Poster
Jag instämmer den är i bra skick . Var och tittade på den i helgen och provade den gick riktigt bra. Inredningen är i bra skick hel och ren bara det vanliga felet på instrumentbrädan den var bra fixad. lacken var okej för att vara en orginal lack. Synd att det inte var en targa. Det är jag ute efter hade det varit det så hade jag köpt Den. Jag kan starkt rekommendera bilen.Det är bra pris 29000 tycker jag