Köp av tysk -reggad bil?

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
firefish
Turbo-Poster
Posts: 818
Joined: 2009-01-14 16:21:09
Bilmodell: 968CS
Location: Stockholm
Contact:

#16 Post by firefish »

I detta fall så kan ju köparen åta sig att göra besiktningen innan ägarbyte. Det finns väl inget som säger att fordonsägaren själv måste närvara? Detta om vi antar att säljaren i fråga antingen inte har tid eller ledsnat på bilen (inte helt ovanligt). Självklart så kräver en sådan lösning att visst mått av förtroende köpare och säljare emellan. Skriv ett avtal där parterna kommer överens om vad som gäller och behåll ett var. Inget som håller i rätten men de allra flesta människor är trots allt ärliga och ett skrivet avtal förenklar tillvaron och gör att man slipper missförstånd.
Magnus W
www.bike.se

User avatar
Ragnar Joensen
Addict
Posts: 1347
Joined: 2005-07-18 11:47:24
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Eslöv (Skåne's metropol)
Contact:

#17 Post by Ragnar Joensen »

Mr Dezent wrote:Nu har ingen, inte ... etc, etc, etc ... men det skadar aldrig att ha både hängslen och livrem.
Mitt inlägg var inte tänkt att ifrågasätta vad som var sant eller inte. Enbart ett försök att reda ut vad som egentligen är substansen i en ursprungskontroll och efterföljande besiktning.

Jag får prickar när jag ser att någon skriver "en massa dokument" utan att vara specifik. Därav min reaktion.

Prickarna är borta nu.


Ragnar
Porsche fantast !

968 1992

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users