Rökt toppackning

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 903
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

#196 Post by Joakim.S »

Sätt på en kompmätare så får du facit.

/Joakim

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

#197 Post by makkanftw »

Om det är så att du flödar över såpass mycket bensin så kan du ju kanske fyllt turbon tillräckligt för att ingen luft ska kunna ta sig förbi? Stick in en slang där den korta nästan 90 graders slangen går in och sug, kolla hur mycket du får ut..

Kanske är idé att göra samma sak i samtliga tändstiftshål också..!

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#198 Post by Maxx »

Om det är så mycket bensin så blir man ju nyfiken på hur det ser ut i insuget.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#199 Post by lasse59 »

Sjösgärd wrote:Om det är så mycket bensin så blir man ju nyfiken på hur det ser ut i insuget.


Fulla stop :lol:
:#cheers:

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#200 Post by Maxx »

lasse59 wrote:
Sjösgärd wrote:Om det är så mycket bensin så blir man ju nyfiken på hur det ser ut i insuget.


Fulla stop :lol:
:#cheers:
:lol:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

#201 Post by makkanftw »

Hahahaha :D

Öl + Skruva :roll: :?:

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#202 Post by lasse59 »

Schkaaaaaal.

Ska kolla varenda torr elkabel i motorrummet så ingen gått av eller så.

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#203 Post by lasse59 »

Joakim.S wrote:Sätt på en kompmätare så får du facit.

/Joakim
Inte säkert, han ska starta för det va

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

#204 Post by makkanftw »

Utan komp inge start. Eller hur menar du?
- Marcus

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#205 Post by lasse59 »

makkanftw wrote:Utan komp inge start. Eller hur menar du?
Nej men OM kompet skulle vara marginellt sämre ska han väl starta och varför skulle kompet ha försvunnit från ena gången till den andra bara för att jag bytte toppackning.

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

#206 Post by makkanftw »

klart han ska, men murphys lag regerar (som du märkt) :P

Hur gick det med bensinen förresten, fick du ut allt?
- Marcus

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#207 Post by lasse59 »

Hur gick det med bensinen förresten, fick du ut allt?
Ja, men jag har den står på luftning så jag har inte skruvat dit slangen ännu.

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 903
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

#208 Post by Joakim.S »

lasse59 wrote:
makkanftw wrote:Utan komp inge start. Eller hur menar du?
Nej men OM kompet skulle vara marginellt sämre ska han väl starta och varför skulle kompet ha försvunnit från ena gången till den andra bara för att jag bytte toppackning.
Bara för att verifiera att kammen står rätt och inga ventiler hängt sig, vilket kan hända.

/Joakim

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#209 Post by lasse59 »

Joakim.S wrote:
lasse59 wrote: Nej men OM kompet skulle vara marginellt sämre ska han väl starta och varför skulle kompet ha försvunnit från ena gången till den andra bara för att jag bytte toppackning.
Bara för att verifiera att kammen står rätt och inga ventiler hängt sig, vilket kan hända.

/Joakim
Jag har haft toppen borta en gång TILL efter packningsbytet för att jag TRODDE det var ventilerna som fått sig en j-l, skulle ventilerna hängt sig efter att ha blivit kollade 2 gånger på 14 dagar. Kam/tänd-inställning har jag kollat femhundraförtielva gånger

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 903
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

#210 Post by Joakim.S »

lasse59 wrote:
Joakim.S wrote: Bara för att verifiera att kammen står rätt och inga ventiler hängt sig, vilket kan hända.

/Joakim
Jag har haft toppen borta en gång TILL efter packningsbytet för att jag TRODDE det var ventilerna som fått sig en j-l, skulle ventilerna hängt sig efter att ha blivit kollade 2 gånger på 14 dagar. Kam/tänd-inställning har jag kollat femhundraförtielva gånger

Tråkigt att du inte hittade felet, det är nästan så att man skulle åka ner för att brainstorma lite, det är ju alltid roligt med utmaningar i alla fall den gången man löser dom.

Hur långt från stockholm bor du?

/Joakim

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]