Jag förstår, ville försäkra mig.patand wrote:NEJ! Du har bränsleläckage någonstans! Det enda ställe soppan skall ta vägen om du håller ner luftvågen är in i motorn. Kolla om det inte läcker vid WURen eller kallstarsventilen t.ex. Det går ju tre soppaledningar från bränslevågen som inte går till någon spridare (2 går till WURen och en till kallstartsventilen) kolla så att alla 3 dessa inte läcker i anslutningen då du ju lär ha haft bort dem när du lyfte toppen och tog bort insuget (vilket jag antar du gjort).lasse59 wrote:då hade det runnit en sträng soppa ner i brunnen, är det naturligt om man håller tryckvågen nere ett tag ?
FINNS DET NÅGOT SKVALLERRÖR ELLER VAD ?
Det läcker inte mot torpeden mot hytten utan på turbosidan i framkant, när jag hittar läckan är saken klar om man törs säga så.
Hissa upp bilen igen, lägga sig under och kolla att man hoppas se var soppan kommer ifrån och sen

PS
Hittade en stor läcka på en kort gummislang som sitter snett inåt motorn nedanför vågen, tror den slangen går från Turbon. Men iallafall där läcker det när man trycker på vågen med påvriden nyckel och byglat relä.
DS