Här finns en länk till en väligt bra instruktion på hur man kan modifiera fjäderbenen med Koni dämpare !
http://www.tech-session.com/kb/index.php?article=36
Denna filen var för stor att ladda ner, någon som kan göra det kanske !
Urban
Modifiera fjäderben till justerbara KONI S2 & 968
-
- S-Poster
- Posts: 101
- Joined: 2004-04-07 07:49:13
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: löddeköpinge / Skåne
- Contact:
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
-
- NA-Poster
- Posts: 1
- Joined: 2007-01-13 23:20:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
Hmm,
Hade jag fått det kitet hem utan instruktion hade jag lagt den tjocka kupolbrickan inne i fjäderbenet i tron att brickan var så tjock för att kunna flytta ut lasten till ytterkanten på fjäderbensröret. Som det visas kan man tro att det det blir oönskad flex i botten på röret vid stötar eftersom dämparen har så liten diameter i botten och kraften riktas rätt ned mot skålformade fjäderbensbotten som inte är särskilt bra på att ta krafter och dessutom försvagats av ett stort hål. Åt andra hållet är botten hur stark som helst. Och där sitter den tjocka brickan.
En så tjock planbricka på utsidan av ett skruvförband där enda funktionen torde vara att säkerställa momentdragningenen gör en fundersam om den inte skall vara någon annan stans. Momentdragning mot en taggbricka som visas är lite ovanligt. Har säkert fel, men funderar gör man. Skall snart skaffa/byta dämpare i M030ben från 89.
Hade jag fått det kitet hem utan instruktion hade jag lagt den tjocka kupolbrickan inne i fjäderbenet i tron att brickan var så tjock för att kunna flytta ut lasten till ytterkanten på fjäderbensröret. Som det visas kan man tro att det det blir oönskad flex i botten på röret vid stötar eftersom dämparen har så liten diameter i botten och kraften riktas rätt ned mot skålformade fjäderbensbotten som inte är särskilt bra på att ta krafter och dessutom försvagats av ett stort hål. Åt andra hållet är botten hur stark som helst. Och där sitter den tjocka brickan.
En så tjock planbricka på utsidan av ett skruvförband där enda funktionen torde vara att säkerställa momentdragningenen gör en fundersam om den inte skall vara någon annan stans. Momentdragning mot en taggbricka som visas är lite ovanligt. Har säkert fel, men funderar gör man. Skall snart skaffa/byta dämpare i M030ben från 89.
Livet är kort
-
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-07-04 05:34:16
- Bilmodell: Golf -10
- Location: Blekinge
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users