944 -84 | GTR bygge
- Mr Dezent
- Carrera-Poster
- Posts: 389
- Joined: 2005-07-02 21:03:02
- Bilmodell: Dodge Viper -96
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Karlskrona
- Contact:
- wigander
- S-Poster
- Posts: 156
- Joined: 2007-07-18 13:35:08
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Vadstena
- Contact:
- makkanftw
- Addict
- Posts: 1456
- Joined: 2009-02-08 20:11:35
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
- Location: Ed
- Contact:
- wigander
- S-Poster
- Posts: 156
- Joined: 2007-07-18 13:35:08
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Vadstena
- Contact:
Precis, då har man dessutom två olika storlekar att välja på för helljusen.makkanftw wrote:Dessa du menar som helljus: http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Pro ... a32e704e22 ?
Monteringen är dessutom busenkel, sitter gängade stavar med en fjäder runt. I änden sitter det vingmuttrar som man justerar med.
- Jesper von Wowern
- Turbo-Poster
- Posts: 678
- Joined: 2007-07-05 12:40:22
- Telefon: 0701751401
- Bilmodell: 912-65, 944-84
- Årsmodell: 1984
- Location: Vellinge
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
...det här var ju ett klient-rellaterat problem. Jag kan ju bara servrarJesper von Wowern wrote:Du får väl prata med någon som kan det där med datorerPehr Johnsson wrote:...funkade nu när jag kom hem! Datorn gillar viist min lina bättre![]()



[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- wigander
- S-Poster
- Posts: 156
- Joined: 2007-07-18 13:35:08
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Vadstena
- Contact:
Fasen vad gött det är när man åter igen får ut o köra sin leksak på allmän väg!
Påställd o lagom fungerande kan man säga att status är just nu.
Maskinellt går den kanon, men alltid är det nåt fel som dyker upp.
Vattentempmätaren (original) visar på tok för mycket. Alltså över max när den faktiska tempen ligger på 85-95 grader.
Jag har en annan inkopplad också, så det har ju ingen större betydelse.
Men det vore ändå bra att veta vad som gör att den visar så fel.
Min är ju en 84:a, och där har jag fattat det som att tempgivaren är den lilla enpoliga givaren strax nedanför spjällhuset.
Kollade lite snabbt i verkstadsmanualen igår och vad jag förstod så får tempmätaren även signal från en av terminalerna på varvräknaren?
Jag kanske är helt ute o cyklar, men kan det faktum att jag inte har kopplat in H+ och HG på varvräknaren ha något med detta att göra? (Varvräknaren visar alltså inget just nu)
Påställd o lagom fungerande kan man säga att status är just nu.
Maskinellt går den kanon, men alltid är det nåt fel som dyker upp.
Vattentempmätaren (original) visar på tok för mycket. Alltså över max när den faktiska tempen ligger på 85-95 grader.
Jag har en annan inkopplad också, så det har ju ingen större betydelse.
Men det vore ändå bra att veta vad som gör att den visar så fel.
Min är ju en 84:a, och där har jag fattat det som att tempgivaren är den lilla enpoliga givaren strax nedanför spjällhuset.
Kollade lite snabbt i verkstadsmanualen igår och vad jag förstod så får tempmätaren även signal från en av terminalerna på varvräknaren?
Jag kanske är helt ute o cyklar, men kan det faktum att jag inte har kopplat in H+ och HG på varvräknaren ha något med detta att göra? (Varvräknaren visar alltså inget just nu)
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
- wigander
- S-Poster
- Posts: 156
- Joined: 2007-07-18 13:35:08
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Vadstena
- Contact:
- wigander
- S-Poster
- Posts: 156
- Joined: 2007-07-18 13:35:08
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Vadstena
- Contact:
Nu har jag varit dålig på att uppdatera känner jag, utlovade bilder får väl komma in ikväll istället.
Det som ska göras idag:
* Byta kylfläkt (en del gnissel i den gamla)
* Byta termostatgivare till fläkten
* Koppla in mätare för: Vattentemp, Oljetemp och Oljetryck
* Koppla in instrumentbelysningen till hastighetsmätaren och varvräknaren
* Montera strömbrytarna till hel/halvljus och tuta
* Stoppa i ett par 2W lampor som positionsljus nånstans i lamphusen
Planen var sen att ta mig till Gelleråsen på söndag, men jag orkar inte köra 50mil enkel resa.
Så det får bli att titta på SPVM på Knutstorp istället.
Hade ju faktiskt velat köra Roadsport C denna säsong, men det får väl bli nästa...
Det som ska göras idag:
* Byta kylfläkt (en del gnissel i den gamla)
* Byta termostatgivare till fläkten
* Koppla in mätare för: Vattentemp, Oljetemp och Oljetryck
* Koppla in instrumentbelysningen till hastighetsmätaren och varvräknaren
* Montera strömbrytarna till hel/halvljus och tuta
* Stoppa i ett par 2W lampor som positionsljus nånstans i lamphusen
Planen var sen att ta mig till Gelleråsen på söndag, men jag orkar inte köra 50mil enkel resa.
Så det får bli att titta på SPVM på Knutstorp istället.
Hade ju faktiskt velat köra Roadsport C denna säsong, men det får väl bli nästa...
- wigander
- S-Poster
- Posts: 156
- Joined: 2007-07-18 13:35:08
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Vadstena
- Contact:
Gårdagens tid i garaget bestod mest av att sopa bort vatten från golvet!!! Det regnade rätt ordentligt igår och tydligen är inte porten helt tät, så det hade runnit in rätt bra med vatten... suck!
Men efter nån timmes vattenforslande plockade jag iaf av den gamla kylfläkten för att montera på den nya.
Köpte en 10" på Biltema för 399kr!
Drar dessutom bara 7A så något relä för till/frånslag behövs inte.
Bytte även termostatgivare, nu ska den slå på vid 92 grader och av vid 87.
Drog igång motorn för att testa...när tempen var nånstans runt 70 grader så dog den. Vägrade starta igen....Soppatorsk! Så typiskt.
Nu ska jag iaf ner med en full dunk, så hoppas jag det ska gå bättre.
Lite bilder från igår (dålig mobilkamera)
Men efter nån timmes vattenforslande plockade jag iaf av den gamla kylfläkten för att montera på den nya.
Köpte en 10" på Biltema för 399kr!
Drar dessutom bara 7A så något relä för till/frånslag behövs inte.
Bytte även termostatgivare, nu ska den slå på vid 92 grader och av vid 87.
Drog igång motorn för att testa...när tempen var nånstans runt 70 grader så dog den. Vägrade starta igen....Soppatorsk! Så typiskt.
Nu ska jag iaf ner med en full dunk, så hoppas jag det ska gå bättre.
Lite bilder från igår (dålig mobilkamera)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- wigander
- S-Poster
- Posts: 156
- Joined: 2007-07-18 13:35:08
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Vadstena
- Contact:
Då visade det sig att det inte alls var soppatorsk jag råkat ut för... motorn gick inte igång trots en ny laddning bensin.
Efter en stunds felsökande av t.ex. bränslepump, tändstift, tändkablar, tändspole och rotor samt fördelare kom jag fram till att lite rengöring av rotorn och kontakterna på fördelaren gjorde susen... en liten stund iaf.
Verkar som att det kommit lite skit mellan kontaktytan och att det sen sotat igen helt.
Så det blir till att köpa ny fördelare och rotor imorgon, sen vågar jag nog hoppas på bättre resultat.
Efter en stunds felsökande av t.ex. bränslepump, tändstift, tändkablar, tändspole och rotor samt fördelare kom jag fram till att lite rengöring av rotorn och kontakterna på fördelaren gjorde susen... en liten stund iaf.
Verkar som att det kommit lite skit mellan kontaktytan och att det sen sotat igen helt.
Så det blir till att köpa ny fördelare och rotor imorgon, sen vågar jag nog hoppas på bättre resultat.
- wigander
- S-Poster
- Posts: 156
- Joined: 2007-07-18 13:35:08
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Vadstena
- Contact:
Tänk att man aldrig ska få vara glad...
Har bokat besiktning på torsdag kl .07.40
Idag onsdag när jag kör till jobbet, ska svänga in på området där företaget ligger, möter jag en lastbil full med sten.... (ligger ett stenbrott i närheten)
Självklart ligger inte alla stenar kvar på släpet som jag önskar att de hade gjort. En hoppar av o träffar min ruta precis mitt i synfältet. SUCK!
Fin spricka blev det, stor som en femma ungefär. Kommer säkert gå jättebra på besiktningen nu
Så nu försöker jag få reda på vilket transportbolag det var, så får de betala självrisken åt mig.
Har bokat besiktning på torsdag kl .07.40
Idag onsdag när jag kör till jobbet, ska svänga in på området där företaget ligger, möter jag en lastbil full med sten.... (ligger ett stenbrott i närheten)
Självklart ligger inte alla stenar kvar på släpet som jag önskar att de hade gjort. En hoppar av o träffar min ruta precis mitt i synfältet. SUCK!
Fin spricka blev det, stor som en femma ungefär. Kommer säkert gå jättebra på besiktningen nu

Så nu försöker jag få reda på vilket transportbolag det var, så får de betala självrisken åt mig.
- Jesper von Wowern
- Turbo-Poster
- Posts: 678
- Joined: 2007-07-05 12:40:22
- Telefon: 0701751401
- Bilmodell: 912-65, 944-84
- Årsmodell: 1984
- Location: Vellinge
- Contact:
- wigander
- S-Poster
- Posts: 156
- Joined: 2007-07-18 13:35:08
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Vadstena
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]