Kommer snart att ha loss en motor från min 944 -82. Miltal okänt, förmodligen 32.000 mil. Lagerljud. Trots deffekt lager har det varit bra drag i bilen vilket sannolikt innebär att toppen är ganska OK. Kamrem, balansrem, rullar och spännare är nyligen bytta ( innan lagerljudet upptäktes ). Motorn har gått ca 50 mil sedan dess. Diverse oljeläckage finns ( packboxar i fronten byttes i samband med rembytet ), primärt från oljetrycksgivaren. Om någon är intresserad, lägg ett vettigt bud.
// John Persson
Last edited by Jomp on 2009-06-26 16:37:41, edited 1 time in total.
Njae... Kasst lager, motorn gått 32K... oljeläckage-=ny packningsats.
det kommer ju gå på 3-5000 att få den att fungera.
Och då vet vi inte hur kolvar m.m ser ut...
tyvärr så är tidiga sugismotorer inte värda nåt.
Jag kan vara intresserad.. Men Eftersom du bor nere i Skåne så känns de lite långt bort.. Du har inte vägarna förbi Sthlm någon gång.. ? I jobb eller annat?
Mvh Fredde
Freddie_81 wrote:Jag kan vara intresserad.. Men Eftersom du bor nere i Skåne så känns de lite långt bort.. Du har inte vägarna förbi Sthlm någon gång.. ? I jobb eller annat?
Mvh Fredde
Japp Sthlm är lååååångt bort för en Skåning. Händer att jag är i Kista emellanåt men då brukar jag ta flyget. Ska jag ta bilen får du betala bra! Men det går ju att skicka den med bussgods eller liknande.
Njae... Kasst lager, motorn gått 32K... oljeläckage-=ny packningsats.
det kommer ju gå på 3-5000 att få den att fungera.
Och då vet vi inte hur kolvar m.m ser ut...
tyvärr så är tidiga sugismotorer inte värda nåt.
På fbt finns " felfria " motorer från 9 tkr och uppåt, så nog kan du räkna hem delar för några tusen, lite svårare med arbetstiden kanske