bredbanslambda installation.
-
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
bredbanslambda installation.
Jag funderar på att införskaffa en bredbanslambda. Har ni några förslag på bra och sämre som man ev kan låta bli. Men just nu funderar jag på att förbereda genom att borra och svetsa dit en mutter för ända målet. Var är bäst att göra det? Innan turbon eller efter? Funkar det att sätta den efter downpipen? vore ju onekligen enklast 

Righty tighty Lefty loosy
or else...
You will get the Ohhh shit problem
or else...
You will get the Ohhh shit problem
- FekZen
- Turbo-Poster
- Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
- Årsmodell: Vet ej
Hallå,
Viktiga för installationen är att du inte sätter den för långt bort för då kommer den inte bli tillräckligt varm. Jag skulle nästan säga att efter turbon i början av downpipen är bland det vanligaste vad jag sett att folk sätter den på tex bmw turbo byggen. Sätt den inte innan turbon bara, tror det skulle bli knas.
Du får tänka på att den inte får sitta nedåt. Dvs om vi har 0 grader rakt upp så får du inte ha den mellan 90 grader och 270 grader.
Jag kör med Innovate LM-2 för mappning av bilar. Det är en handhållen enhet som dessutom kopplas till bärbar dator där jag loggar värden i realtid.
Anledningen att jag valt denna är dels att den är prisvärd och även att den fungerar för mina ändamål. Skulle hellre haft en riktig lambdascanner men kostar ju grymt mycket...
Mvh//A
Viktiga för installationen är att du inte sätter den för långt bort för då kommer den inte bli tillräckligt varm. Jag skulle nästan säga att efter turbon i början av downpipen är bland det vanligaste vad jag sett att folk sätter den på tex bmw turbo byggen. Sätt den inte innan turbon bara, tror det skulle bli knas.
Du får tänka på att den inte får sitta nedåt. Dvs om vi har 0 grader rakt upp så får du inte ha den mellan 90 grader och 270 grader.
Jag kör med Innovate LM-2 för mappning av bilar. Det är en handhållen enhet som dessutom kopplas till bärbar dator där jag loggar värden i realtid.
Anledningen att jag valt denna är dels att den är prisvärd och även att den fungerar för mina ändamål. Skulle hellre haft en riktig lambdascanner men kostar ju grymt mycket...
Mvh//A
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
- Cédric
- Addict
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
Är den elektriskt uppvärmd så spelar väl inte platsen så stor roll. Där det är gott om utrymme 

924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- safe
- Addict
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
Ja, vilket alla bredbandslambda är! Åker man till en motormappare tex så sätter dom sonden i avgasröret...Cédric wrote:Är den elektriskt uppvärmd så spelar väl inte platsen så stor roll. Där det är gott om utrymme
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
-
- Addict
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86