Ny oljetrycksgivare - packningsring? (944, 82:a)
- Koffe
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Ny oljetrycksgivare - packningsring? (944, 82:a)
Skall skruva på en ny oljetrycksgivare, enligt ritning skall ingen packning mellan oljekylarhus och givare behövas. Men jag känner på mig att det inte kommer att bli bra utan packning, någon annan som också kör med packning? Är det förkastligt att slänga dit en packning? (Pallar inte mer oljeläckage)
Porsche, det handlar om känslor.
- Koffe
- S-Poster
- Koffe
- S-Poster
-
- NA-Poster
Ledsen jag missade din post här... Du kunde ju ringt mig... Som du såg på min bil hade jag nyss bytat oljetrycksgivaren. Du gjorde helt rätt. Det ska vara en packning där, det satt väl en gammal när du skruvade ut den gamla?
Jag var förutseende nog att införskaffa en packning innan jag skrivade ut den gamla givaren, och mycket riktigt där skulle ju vara en. Dock hade jag problem med kabelskorna som inte passade på den nya givaren (från Utzon). Original kabelskor var små, och utbytesgivaren hade en liten och en större koppling...
Det blev ju inte så mycket hjälp, mest curiosa... Förhoppningsvis kan det hjälpa nästa man som ska göra samma operation.
Jag var förutseende nog att införskaffa en packning innan jag skrivade ut den gamla givaren, och mycket riktigt där skulle ju vara en. Dock hade jag problem med kabelskorna som inte passade på den nya givaren (från Utzon). Original kabelskor var små, och utbytesgivaren hade en liten och en större koppling...
Det blev ju inte så mycket hjälp, mest curiosa... Förhoppningsvis kan det hjälpa nästa man som ska göra samma operation.