Jag upplever någon form av glapp bak i kraftöverföringen, märks tydligast vid övergången från gaspådrag till motorbroms.
Tänker kolla drivknutarna men vad finns det mer för möjliga felkällor att titta på?
Glapp i kraftöverföring, drivknut?
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
-
- Carrera-Poster
- Posts: 337
- Joined: 2004-04-28 21:49:06
- Bilmodell: VW Polo GTI -06
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Skövde
- Contact:
Om det är ett "tyst" glapp är nog drivknutarna nr.1 att kolla. Dunkar det till vid glappet, kolla växellådskuddarna. Jag tjatar ofta om dom men det är bara för att dom varit dåliga på alla 924 jag kört, utom på min där dom var bytta strax före köp. Är sedan trummorna åtdragna finns det väl inte så mycket mer att kolla. Frågan är hur mycket glapp det är med alla delar friska... Jag upplever att detta glappet, stort eller litet, känns mycket i bilen pga transaxelkonstruktionen. Det rör sig i båda ändar av bilen lixom..
Porschelös :-(
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
-
- Carrera-Poster
- Posts: 337
- Joined: 2004-04-28 21:49:06
- Bilmodell: VW Polo GTI -06
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Skövde
- Contact:
Tror att de är 2 till antalet. Ja, fästen, kuddar...samma princip som motorfästen/kuddar, men till växellåda
Dom sitter mellan lådan & tanken.
Är dom dåliga drar dom snart med sig motorfästena oxå eftersom kraften fortsätter fram via transaxeltuben till motorn, och vice versa, så det är isf läge att byta även dom så att inte de nya slits ut snabbare.

Dom sitter mellan lådan & tanken.
Är dom dåliga drar dom snart med sig motorfästena oxå eftersom kraften fortsätter fram via transaxeltuben till motorn, och vice versa, så det är isf läge att byta även dom så att inte de nya slits ut snabbare.
Porschelös :-(
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]