Jag har haft ett problem med tankning som jag tänkte passa på att titta närmare på när växellådan ändå är nerplockad.
Problemet är att om jag tankat med full flöde på pumpen (pumphandtaget heltaget helt intryckt) slår den ifrån hela tiden. Det är helt omöjligt att låsa handtaget intryckt.
Spontant känns det som luften har problem att lämna tanken.
Någon som har haft ett liknande problem?
Tankningsproblem
-
- S-Poster
- Posts: 157
- Joined: 2007-04-17 16:51:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Skövde
- Contact:
Tankningsproblem
//Knubbe
Magnus Johansson
I garaget: Volvo XC70 D4 AWD -16
Audi A3 Sportback 2.0tdi -13
Vw T5 skåp -06
Just nu porschelös,
Tidigare 944 S2 cab -91
Magnus Johansson
I garaget: Volvo XC70 D4 AWD -16
Audi A3 Sportback 2.0tdi -13
Vw T5 skåp -06
Just nu porschelös,
Tidigare 944 S2 cab -91
-
- Turbo-Poster
- Posts: 414
- Joined: 2008-10-25 13:30:14
- Bilmodell: 944 -85B
- Location: Örebro
- Contact:
Re: Tankningsproblem
Jag har samma problem på min.. har dock inte kollat varför.Knubbe wrote:Jag har haft ett problem med tankning som jag tänkte passa på att titta närmare på när växellådan ändå är nerplockad.
Problemet är att om jag tankat med full flöde på pumpen (pumphandtaget heltaget helt intryckt) slår den ifrån hela tiden. Det är helt omöjligt att låsa handtaget intryckt.
Spontant känns det som luften har problem att lämna tanken.
Någon som har haft ett liknande problem?
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Jag hade samma problem med min men jag drog bara ut munstycket lite ur bilen så funkade det fint.
Det verkade som att när munstycket ar för långt in så slog den ifrån kanske för att soppan tog emot "tankningsröret" om ni förstår vad jag menar.
//Fredrik
Det verkade som att när munstycket ar för långt in så slog den ifrån kanske för att soppan tog emot "tankningsröret" om ni förstår vad jag menar.
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]