Täta Kopplings cylinder.

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

Täta Kopplings cylinder.

#1 Post by Freddan »

Jag har gett mig på att täta kopplings cylindern, den vi pedalen på min 944S -87.

Men snabb som man är så tog jag av de två packningarna utan att uppmärksamma på vilket håll deras lilla krage skall sitta åt.

Så om någon har en bild på en sådan isärplockad där man se tätningarna eller om någon vet hur de skall sitta så är jag välditg tacksam.

Så kanske men kan få ut bilen denna sommar också.

//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

User avatar
jerker67
Addict
Posts: 1154
Joined: 2006-04-26 23:10:42
Bilmodell: 944N/A -84
Location: BOLLNÄS
Contact:

#2 Post by jerker67 »

borde vara den smalare delen in emot cylindern..
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#3 Post by Freddan »

jerker67 wrote:borde vara den smalare delen in emot cylindern..
Jag har varit ute i verkstaden på jobbet och rådfrågat lite och nu verkar det som om jag har fått rätt på det.... det skall monteras och provköras i helgen.

//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users