Startar inte / klonkar i LMM

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

#16 Post by Spånet »

Vet du att spridarna inte öppnar eller att det är soppapumpen som inte går/levererar tillräckligt med tryck?

MVH Lasse
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#17 Post by Karl Birgander »

Om inte spridarna öppnar, hur vet du att du har bränsle med tryck?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#18 Post by bergodalvana »

Jag har mätt upp tryck i fuelrailen via pluggen som sitter i framdelen på fuelrailen. Och stifterna är torra.
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

#19 Post by Spånet »

Karl Birgander wrote:Om inte spridarna öppnar, hur vet du att du har bränsle med tryck?
Man kopplar en tryckmätare på FRen, det vet du väl Karl :wink:

//Lasse
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#20 Post by bergodalvana »

Nån som vet hur mycket tryck det ska vara i bensinet?
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#21 Post by 944_Driver »

Regulatorn är på 2,5 bar vill jag minnas. Leder du ner returslangen i en flaska tror jag man ska räkna med cirka 0,7 liter på 30 sekunder.

Det här du skrev tidigare om att den "vaknar till liv men dör direkt" det gäller inte längre? Gällde det bara första gången? Gnista finns fortfarande? Soppapumpen går när du kör på startmotorn?

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#22 Post by bergodalvana »

Ja, det gällde bara första gången...
Jag har tjyvkopplat pumpen bara för att höra den gå.
Jag blir verkligen inte klok på detta.

Till historien hör också att den dog i höstas, som om den fått bensinstopp - sen dess har den inte gått igång.
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
mijo
Turbo-Poster
Posts: 541
Joined: 2007-04-19 16:25:12
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1985B
Location: Kalmar
Contact:

#23 Post by mijo »

Förutsätter att du kollat givarna på svänghjulet. Om spridarna inte öppnar kan det ju antingen vara fel på kablaget/jordningen eller har BTR:en pajat/returen täppt. Mät bränsletrycket, det får inte vara för högt för då kan drivsteget till spridarna slå ifrån p g a någon strömbegränsning tror jag

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#24 Post by bergodalvana »

GIvarna på svänghjulet har jag inte kollat, det har väl ingen betydelse om när spridarna ska öppnas?
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#25 Post by Karl Birgander »

bergodalvana wrote:GIvarna på svänghjulet har jag inte kollat, det har väl ingen betydelse om när spridarna ska öppnas?
Såvitt jag förstått jo.
Dom är inblandade i allt med sprut/tändning om jag förstått rätt.

ca 1000 ohm skall de vara på.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#26 Post by 944_Driver »

Karl Birgander wrote:
bergodalvana wrote:GIvarna på svänghjulet har jag inte kollat, det har väl ingen betydelse om när spridarna ska öppnas?
Såvitt jag förstått jo.
Dom är inblandade i allt med sprut/tändning om jag förstått rätt.

ca 1000 ohm skall de vara på.
Stämmer, utan signal från de vet databoxen inget om hurvida motorn snurrar eller inte och när det är dax att spruta in soppa och tända.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#27 Post by bergodalvana »

Nu har jag mätt upp spridarna och dom visar plus 12volt på bägge polerna, det ska dom väl inte visa? Det ska väl var en pol minus och en pol plus?
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
Bubby
Turbo-Poster
Posts: 624
Joined: 2005-07-10 19:06:52
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Location: Västerås
Contact:

#28 Post by Bubby »

OM jag inte är ute o cyklar så jordar boxen spridarna när dom ska öppna..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.

BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.

PCS+R 9488

[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#29 Post by Karl Birgander »

Mät givarna vid svänghjulet!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#30 Post by bergodalvana »

Karl, Vad ska dom visa om dom fungerar?
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users