Hål på undersidan av luftburk?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Peter O
Carrera-Poster
Posts: 311
Joined: 2004-06-21 08:40:53
Bilmodell: 944 Turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Helsingborg
Contact:

Hål på undersidan av luftburk?

#1 Post by Peter O »

Gjorde igår kväll rent luftburk med mera inför återmontering på min 951 och såg då att det på undersidan finns ett hål rätt ut, med en stos som ser ut som den är tänkt för slanganslutning. Det är bara det att jag minns inte att jag lossade någon slang där när jag rev i höstas och inte ser jag någon slang tydligt som skulle kunna ansluta till burken.

Vet någon något om detta?

Peter O
Carrera-Poster
Posts: 311
Joined: 2004-06-21 08:40:53
Bilmodell: 944 Turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Helsingborg
Contact:

#2 Post by Peter O »

Ett förtydligande: Det rör sig om undersidan av anslutningen mellan "trumpeten" från skärmen och luftburkens övre del.

User avatar
Bubby
Turbo-Poster
Posts: 624
Joined: 2005-07-10 19:06:52
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Location: Västerås
Contact:

#3 Post by Bubby »

går ju en slang mellan kamremskåpan o luftburkens undersida..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.

BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.

PCS+R 9488

[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#4 Post by Erol »

Har för mig att denna slang saknas på senare modeller.
Hålet i kamremskåpan och burken är då pluggade.



/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

KrilleGTI
S-Poster
Posts: 63
Joined: 2007-11-19 20:22:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Eskilstuna
Contact:

#5 Post by KrilleGTI »

Jag har denna slangen mellan luftburk och vevshusvent på min 89:a.
Så det är på de senare årsmodellerna 90-91 som det saknas på isf.
/ Christian

User avatar
Bubby
Turbo-Poster
Posts: 624
Joined: 2005-07-10 19:06:52
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Location: Västerås
Contact:

#6 Post by Bubby »

var det den du menade?
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.

BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.

PCS+R 9488

[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]

Peter O
Carrera-Poster
Posts: 311
Joined: 2004-06-21 08:40:53
Bilmodell: 944 Turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Helsingborg
Contact:

#7 Post by Peter O »

Tack för svaren. Slangen (eller pluggarna) har nog försvunnit vid tidigare tillfälle. Nu är pluggarna beställda på PCS i alla fall.

Berg
S-Poster
Posts: 192
Joined: 2005-07-04 05:34:16
Bilmodell: Golf -10
Location: Blekinge
Contact:

#8 Post by Berg »

Jag har inte slangen men anslutningarna finns. Har funderat på syftet. Borttransportering av varm luft från utrymmet under kåporna och på så sätt längre livslängd på remmen?

User avatar
claves
Addict
Posts: 2272
Joined: 2004-03-29 20:44:32
Bilmodell: Porsche 951 CS
Årsmodell: 1991
Location: Malmö
Contact:

#9 Post by claves »

har iheller ingen slang bara plugg!

/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#10 Post by Erol »

Erol wrote:Har för mig att denna slang saknas på senare modeller.
Hålet i kamremskåpan och burken är då pluggade.



/ Erol

Som jag sa...

För att summera, så verkar det som från årsmodell -90 saknas slangen.



/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users