Montera 3-bars BTR?
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Montera 3-bars BTR?
Kom över en 3-bars BTR som jag tänkte montera på min 951:a men originalet har ju en gängad anslutning och denna hade en vanlig slanganslutning....
Kollar man hos t.ex. Lindsey är även deras 3-bars BTR med slanganslutning och ändå står det att den ska passa rakt av?
Kollade även PET för 951 -90 och även där är det slanganslutning men inte på min bil ??
Finns det några adaptrar från den typen av gängad anslutning som är på anslutningsslangen eller på bränsleröret (devs att man ersätter med en ny slang)?
/Dea
Kollar man hos t.ex. Lindsey är även deras 3-bars BTR med slanganslutning och ändå står det att den ska passa rakt av?
Kollade även PET för 951 -90 och även där är det slanganslutning men inte på min bil ??
Finns det några adaptrar från den typen av gängad anslutning som är på anslutningsslangen eller på bränsleröret (devs att man ersätter med en ny slang)?
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
du blandar inte ihop dom två som sitter orgiinal?
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
som sagt det är den bakre du byter då den främre är fuel dampern.
och man får endera skära av skruv anslutningen o sätta dit slangen med slangklämma alt göra som jag o tillverka en helt ny slang o montera så du sliper skära sönder orginalet.
En fråga bara, har du chip som är anpassade för 3 bars bränsletryck då?
och man får endera skära av skruv anslutningen o sätta dit slangen med slangklämma alt göra som jag o tillverka en helt ny slang o montera så du sliper skära sönder orginalet.
En fråga bara, har du chip som är anpassade för 3 bars bränsletryck då?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Nix, det är den bakre. Dessutom har båda likadan gängad anslutning.
En närmare koll i PET visar faktiskt att det finns två olika BTRer på 90:orna, så då har väl jag den senare.
Nån som vet vilka gängor det är där bränsleslangen ansluer till bränsleröret, borde vara lättast att skaffa en slang som passar mot bränslerörets anslutning men bara är "slang" i andra änden. En original av den tidigare modellen bör ju passa men vill minnas att dom är riktigt dyra original.
Var fick du den slangen tillverkad?
Nja, har egentligen chip för 2,8 bars BTR men jag misstänker att det går lite på gränsen nu när jag byter till grövre avgassystem och race-katt.
Skillnaden är ju inte mer än ca 3,5% i flödesökning så det bör inte ge några större problem i vilket fall som.
/Dea
En närmare koll i PET visar faktiskt att det finns två olika BTRer på 90:orna, så då har väl jag den senare.
Nån som vet vilka gängor det är där bränsleslangen ansluer till bränsleröret, borde vara lättast att skaffa en slang som passar mot bränslerörets anslutning men bara är "slang" i andra änden. En original av den tidigare modellen bör ju passa men vill minnas att dom är riktigt dyra original.
Var fick du den slangen tillverkad?
Nja, har egentligen chip för 2,8 bars BTR men jag misstänker att det går lite på gränsen nu när jag byter till grövre avgassystem och race-katt.
Skillnaden är ju inte mer än ca 3,5% i flödesökning så det bör inte ge några större problem i vilket fall som.
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Jag tog med mina gamla slangar till min lokala hydraul firma så fixade dom nya åt mig 
gäller bara att se till att man får slangar som tål bensin
forum/files/slangar_939.jpg

gäller bara att se till att man får slangar som tål bensin
forum/files/slangar_939.jpg
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 4
- Joined: 2005-08-06 13:59:31
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
vilket art:nr är det på 3bars regulatorn? ska köpa snarast..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
mm.. hade kanske ett svagt minne av det..=) ska ta o byta spridartätningar också..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Återanvände du dom gamla kopplingarna med nya presshylsor på?? om inte vad hette dom nya kopplingarna?DLS wrote:Jag tog med mina gamla slangar till min lokala hydraul firma så fixade dom nya åt mig
gäller bara att se till att man får slangar som tål bensin
forum/files/slangar_939.jpg
Var och fick en slang gjord men det visade sig att anliggningsvinkeln mot röret inte var tillräckligt korrekt så jag tror inte det kommer att täta.... och det är inget bra ställa att chansa på

Vi hittade ingen koppling som matchade riktigt bra.
Alternativet är att skära upp den gamla originalslangen, den ser ut att vara ca 8mm invändigt. Fast behöver jag byta tillbaka så åker jag ju på en ny slang

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]