När jag monterar 6-pkt bälte skulle jag behöva komma in under golvmattan mot tunneln, se bild.
Finns det nått enkelt sätt att göra detta utan att lossa hela mattan? Kanske bara lossa stolsskenorna och lyfta upp? Behöver bara kunna komma åt och rostskyddsmåla.
/Dea
Lossa golvmatta?
-
- Addict
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
Lossa golvmatta?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- FredrikÅ
- Addict
- Bilmodell: Mellan Porschar.
Re: Lossa golvmatta?
Det trista är ju att under mattan så sitter det ännu mer matta..Dea wrote:När jag monterar 6-pkt bälte skulle jag behöva komma in under golvmattan mot tunneln, se bild.
Finns det nått enkelt sätt att göra detta utan att lossa hela mattan? Kanske bara lossa stolsskenorna och lyfta upp? Behöver bara kunna komma åt och rostskyddsmåla.
/Dea
(Någon sorts ljudisolering - och den sitter hårt)
Såg i någon annan tråd att du funderade på att svetsa, men det är nog
lätt att mattorna brinner upp då...
(När vi monterade plattor i min gamla S2 cab så var det en himla cirkus med
att svetsen brände genom plåten och underredsmassa som tog eld etc etc..)
Jag hade bara, så försiktigt som möjligt, gjort ett litet hål i mattan och
sedan borrat ett hål och skruvat fast öglan i en sån där "FIA-platta",
på enklaste sätt..
Rostskydd av borrhålet? Ja, det går väl att lösa, om man är känslig..

Fredrik Åberg
-
- Addict
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
Den enkla vägen var planen, men sen dök frågan upp om man var tvungen att svetsa eller inte... la inte en tråd på rejsa och en här på forumet forum/viewtopic.php?t=18273 och iallafall på rejsa är det några som förordar svetsning.
Ska börja med att borra upp hålet i helgen och undersöka hur det lbir, att plocka bort mattor mm gör ju att det blir 10 ggr mer jobb tyvärr. Har inte heller kunnat hitta att SBF eller FIA reglerna kräver svetsning.
/Dea
Ska börja med att borra upp hålet i helgen och undersöka hur det lbir, att plocka bort mattor mm gör ju att det blir 10 ggr mer jobb tyvärr. Har inte heller kunnat hitta att SBF eller FIA reglerna kräver svetsning.
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- FredrikÅ
- Addict
- Bilmodell: Mellan Porschar.
Ja, ska du göra rätt så ska det svetsas.Dea wrote:på rejsa är det några som förordar svetsning
Anledningen är rätt enkel; det ska vara lätt att skruva in öglan ordentligt och
man ska kunna vara säker på att plattan inte gängar upp sig på baksidan
- men det finns ju andra sätt att lösa det också..
Din fina bil är ju inget jag skulle vilja börja svetsa i, om jag inte skulle tävla såklart..

Fredrik Åberg