Hjälp vid tips på ljudförbättring i bilen!

924/928/944/968
thesaint
Site Admin
Bilmodell: 944 turbo -86

#31 Post by thesaint »

Stiligt, tycker jag... Enkelt, spelar säkert tillräckligt. Nu börjar tråden komma nånvart, jag har själv några 8 tums basar liggandes som jag funderat och göra nåt med om jag inte går på den aktiv bas variant som tidigare föreslagits.

Går targaluckan in trots att man har den där lådan i bagaget ?
The chase is better than the catch
Biltråd
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=18275

Ljungan
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#32 Post by Ljungan »

Ok. Nu har jag testat MDS 8"slim och gillade designen enormt. Grymt smidig och snygg fast ljudet var inte bra.
Jag söker inte världens bas utan vill ha ett bra ljud. MDS basen hjälpte självklart till men var inte bra. Så den rekommenderar jag inte så nu letar jag vidare på jakten efter ett smidigt bas system i bilen!
Lycklig ägare av en 944 S2 -91.

Robsarve
NA-Poster

#33 Post by Robsarve »

Jag tycker generellt att den bästa kombon mellan pris, kvalité och tillräckligt tryck får man med en bra tia.

Vill man ha skaplig bas med små element rekommenderar jag JL's 6w0 och 8w0.

MDS rekommenderar jag att man håller sig långt ifrån (de säljer förvisso en del bra saker som Rainbow, men...)
...tycker Erik

jerker67
Addict
Bilmodell: 944N/A -84

#34 Post by jerker67 »

Robsarve wrote:Jag tycker generellt att den bästa kombon mellan pris, kvalité och tillräckligt tryck får man med en bra tia.

MDS rekommenderar jag att man håller sig långt ifrån (de säljer förvisso en del bra saker som Rainbow, men...)
Priset på JL vet jag inget om Paudios kostar 6" 995:- 8" 1595:-

men bägge låter helt mycket mer än man kan tro. kanske lite billigare än JL som är Bra och därmed dyra med..
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

poyee600rr
S-Poster
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1989

#35 Post by poyee600rr »

thesaint wrote:Stiligt, tycker jag... Enkelt, spelar säkert tillräckligt. Nu börjar tråden komma nånvart, jag har själv några 8 tums basar liggandes som jag funderat och göra nåt med om jag inte går på den aktiv bas variant som tidigare föreslagits.

Går targaluckan in trots att man har den där lådan i bagaget ?
jo den får plats
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

thesaint
Site Admin
Bilmodell: 944 turbo -86

#36 Post by thesaint »

Okey !
tack för bilderna... Jag funderar på en aktiv låda i reservhjulsbaljan, En http://www.brl.se/default.aspx?mc=73&c=73&p=4504 , Nån som har erfarenheter av den.
+ att byta ut 6x4 högtalarna fram, Jag var lite imponerad över att det var tvåvägshögtalare fram faktist.
The chase is better than the catch
Biltråd
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=18275

Robsarve
NA-Poster

#37 Post by Robsarve »

jerker67 wrote:
Robsarve wrote:Jag tycker generellt att den bästa kombon mellan pris, kvalité och tillräckligt tryck får man med en bra tia.

Priset på JL vet jag inget om Paudios kostar 6" 995:- 8" 1595:-

men bägge låter helt mycket mer än man kan tro. kanske lite billigare än JL som är Bra och därmed dyra med..
w0 basarna ligger faktiskt där någonstans i pris. Paudio-basarna är inte tokiga (även om killen som konstruerat dem är lite halvgalen, bor på en strand i Malaysia...) men lite svåra att bygga in vettigt då de är så djupa.
...tycker Erik

jerker67
Addict
Bilmodell: 944N/A -84

#38 Post by jerker67 »

Robsarve wrote:
jerker67 wrote: Priset på JL vet jag inget om Paudios kostar 6" 995:- 8" 1595:-

w0 basarna ligger faktiskt där någonstans i pris. Paudio-basarna är inte tokiga (även om killen som konstruerat dem är lite halvgalen, bor på en strand i Malaysia...) men lite svåra att bygga in vettigt då de är så djupa.
Ja 8" är ju 22cm dupa(konstruktionen är ju sådan att den bottnar ju inte iaf.) plus att man skall ha lite luft under sen blir porten lång med. jag skall försöka lägga ut bilder på prototyplådan sen den färdiga men oklädd.
jag gillar den basen väldigt mycket lurade på att tävla lite med tre sånna till sommaren 1.33 ohm blir ju det. samt med Rainbow 6,5" Germanium fram. stegen vet jag inte än.
Just nu spelar jag med en Celestion12" AD12L den gillar jag med fast den är gammal. 8)
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

Post Reply