Min fantastiska lilla 924 har återigen börjat att trilskas med mig! Sötnosen har nu fått för sig att irritera sin husse med en ojämn gång. Känslan man får är att hon inte blir riktigt varm i kläderna. Och detta kom bara sådär över en natt.
Under tiden jag haft henne de senaste åren har det i princip varit standard med en 30s uppvärmning/tomgång innan maskineriet mår prima och är redo för nya äventyr. Liksom, fine - hon är ju snart 30. Nu är iaf den där uppvärmningen förlängd till omkring ∞s.
Det går att köra med henne, för den våghalsige. Ingen skillnad mellan tomgång och gaspådrag - alltid ojämnt och relativt regelbunda dippar i gången.
Jag har på inrådan bytt bränslefilter och hällt i någon liter K-sprit - utan resultat. Vidare har jag även botaniserat i verkstadshandböcker och Haynes i frågan.. men den här avdelningen med finlir och mätningar av diverse pryttel är inte min starka sida. Varför finns det inte någon jädra tomgångsskruv som på moppen?

Någon som har något spontant och enkelt tips? Speciellt tips i stil med "-Har du tryckt in knappen för perfekt tomgång? Den sitter på ratten."
Skämt åsido.. alla tips på möjliga fel mottages tacksamt!