Sugmotor våss

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
André
NA-Poster
Posts: 28
Joined: 2006-06-17 10:00:17
Contact:

Sugmotor våss

#1 Post by André »

Det här är mitt insug i provmonteringssgtadium.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

collemannen
NA-Poster
Posts: 3
Joined: 2008-12-13 22:42:13
Contact:

#2 Post by collemannen »

F-n vilken blänkare!!!!!

collemannen
NA-Poster
Posts: 3
Joined: 2008-12-13 22:42:13
Contact:

#3 Post by collemannen »

Man blir ju helt såld, mästerverk.
Är picasso ditt smeknamn?
//Colle

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#4 Post by jonaslarsson »

ser grymt ut hur har du tänkt att luftboxen skall se ut. vad kör du med för sprut för jag ser att du plockat bort fördelaren. har du någon spec på den motorn?
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
mr.b
S-Poster
Posts: 79
Joined: 2006-07-31 09:23:40
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Jakobstad Finland
Contact:

#5 Post by mr.b »

Vad är det för spjäll du använder?
Porsche 944 -86
BMW 320D -13
BMW 320i -95
Buell XB9R -03

Mats Blomström

André
NA-Poster
Posts: 28
Joined: 2006-06-17 10:00:17
Contact:

#6 Post by André »

Det är lite finurligt det.När insugs rören var färdiga(byggda av saab aerocenter,ritade i cad och gjutna av dom) så va isn rörer 52mm inv.Så jag fick lite huvudbry hur jag skulle gå vidare.Av en händelse var jag hos den lokala skroten och det var då en lampa tändes. Webe spjället som sitter på Ford scorpion92-94 är 52mm...Fick så småning om tag på 4,renoverade och anpassade till mitt ins. Så simsallabim nu är det klart!!

931 twinturbo
S2-Poster
Posts: 209
Joined: 2006-09-14 17:21:19
Bilmodell: 931
Årsmodell: 1979
Contact:

#7 Post by 931 twinturbo »

Nice som f..... Har du målt effekten eller fått noen positive erfaringer med ombyggingen???
964 C2 1990mod Prosjekt Perfekt!
911 74mod Targa med 3.2L og Weber
924 turbo 1979mod
924 turbo 1980mod
x911S Targa Slantnose WTL 1975mod
924 twinturbo (CGT replica)
x964 C4 WTL 1994mod
x944S 1988mod
x924 1982mod
x2 924 Turbo Serie1
x 924 1977mod (CGT kit)
x 944 Type1 1983mod

André
NA-Poster
Posts: 28
Joined: 2006-06-17 10:00:17
Contact:

#8 Post by André »

Tack ! Hej! Effekten är ej uppmätt ännu, jag håller på med att installera ett eftermarknads sprut. (efitec). Med allt det trim jag gjort hoppas jag på 300 hk

collemannen
NA-Poster
Posts: 3
Joined: 2008-12-13 22:42:13
Contact:

#9 Post by collemannen »

Skulle nog kunna tänka mej att du kommer upp runt 400 hk så fort du installerat ditt nya ........ secret jag vet!
He he...

See you soon!!!!

931 twinturbo
S2-Poster
Posts: 209
Joined: 2006-09-14 17:21:19
Bilmodell: 931
Årsmodell: 1979
Contact:

#10 Post by 931 twinturbo »

Du MÅ ligge ut noe video på youtube..... :-)
964 C2 1990mod Prosjekt Perfekt!
911 74mod Targa med 3.2L og Weber
924 turbo 1979mod
924 turbo 1980mod
x911S Targa Slantnose WTL 1975mod
924 twinturbo (CGT replica)
x964 C4 WTL 1994mod
x944S 1988mod
x924 1982mod
x2 924 Turbo Serie1
x 924 1977mod (CGT kit)
x 944 Type1 1983mod

User avatar
jerker67
Addict
Posts: 1154
Joined: 2006-04-26 23:10:42
Bilmodell: 944N/A -84
Location: BOLLNÄS
Contact:

#11 Post by jerker67 »

Hoppas du håller på att uppdaterar ditt bygge(för oss) blir roligt att se
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

User avatar
Henka_E
Addict
Posts: 1401
Joined: 2008-06-12 17:12:33
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#12 Post by Henka_E »

Kan man ha för stora spjäll? Alltså kontra port area i toppen? Låter ju som attd et potentiellt skulle kunna vara billiga spjäll från Forden. Tänkte om man skulle köra samma tänk fast på en 8v. Och - vilken motor var det?

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#13 Post by 944_Driver »

Henka_E wrote:Kan man ha för stora spjäll? Alltså kontra port area i toppen? Låter ju som attd et potentiellt skulle kunna vara billiga spjäll från Forden. Tänkte om man skulle köra samma tänk fast på en 8v. Och - vilken motor var det?
Svar ja, för stora är inte bra. Det blir svårare att ge lite lagom gas och flödet gynnas inte av att man kör ett jättespjäll och sedan en mycket smalare kanal ner i toppen.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
Mats Jacobsson
Addict
Posts: 1971
Joined: 2004-07-10 17:36:09
Telefon: 0703281787
Bilmodell: Boxster S
Årsmodell: Vet ej
Location: Linköping/Köpingebro
Contact:

#14 Post by Mats Jacobsson »

Hur har det gått André?
Lite sugen på att få mera uppgifter om denna motorn?
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84 :-D Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt :))

PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Sugmotor våss

#15 Post by DLS »

Ja hur har det gått med bilen o sprutet? :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]