968 CS -93 nu med vagnsbok
-
- NA-Poster
- Posts: 32
- Joined: 2007-04-13 17:15:55
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
Va ett tag sedan jag skrev något här men idag beställde jag nya bromsar blev ett komplett gt3 kitt från levin racing med orange pagid belägg hoppas jag slipper alla värme problem nu. har även köpt cargraphic luftintag i fronten som jag ska dra slangar till bromsarna. ska för söka pricka in lite körningar nu när jag snart har semester hoppas jag får broms grejerna innan dess bara 

Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
då har vintermeket dragit igång motorn skall ut och renoveras och trimmas lite lätt. den läcker olja som ett såll överallt just nu så den behöver en rejäl översyn
*omslipade kammar
*alu svänghjul
*renovera toppen och bottendelen
*plocka bort balansaxlarna
*nya vevstakar
m.m
någon som har koll på hur man lossar transaxeln från motorn?
*omslipade kammar
*alu svänghjul
*renovera toppen och bottendelen
*plocka bort balansaxlarna
*nya vevstakar
m.m
någon som har koll på hur man lossar transaxeln från motorn?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Vilket kul vintermeck Jonas!
Detta är precis vad jag tänkt ha som vinterprojekt om några år...men du kanske kan väcka detta slumrande projekt... Kommer du göra allt själv eller kommer du lämna bort delar av projektet?
Tror du hittar hur du tar ur motorn här: http://91.95.249.0/docs/968/workshop/968WRKSP.pdf (taget ifrån Patands hemsida, rekommenderas!)
Har du bänkat ngn gång innan så du kan se vad operationen ger i hk?
/Stefan
Detta är precis vad jag tänkt ha som vinterprojekt om några år...men du kanske kan väcka detta slumrande projekt... Kommer du göra allt själv eller kommer du lämna bort delar av projektet?
Tror du hittar hur du tar ur motorn här: http://91.95.249.0/docs/968/workshop/968WRKSP.pdf (taget ifrån Patands hemsida, rekommenderas!)
Har du bänkat ngn gång innan så du kan se vad operationen ger i hk?
/Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
om jag ska göra det själv eller lämna bort har jag inte riktigt bestämt mig för än antagligen kommer jag lämna bort hela motorn. har pratat lite med sanden och han skall räkna på ett kostnads förslag på vad det kommer att kosta så man inte får en chock när motorn e klar. tyvärr har jag inte bänkat har varit på väg flera gånger att göra det men det har som sagt alldrig blivit av. jag hoppas motorn skall ge bort åt 260-270hk efter genom gången.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Transaxeln sitter med 4 skruvar mot kopplingskåpan. Enklaste sättet att lossa den från motorn är alltså att lossa dessa 4 skruvar. 17 mm skalle har de.
Nu gissar jag iof att det är likadant som på 924 och 944 som jag skruvat på men det borde det vara ju.
Nu gissar jag iof att det är likadant som på 924 och 944 som jag skruvat på men det borde det vara ju.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
en heigo helbur är beställd av levin racing och planeras att komma efter årskiftet. jag va mycket nöjd med kvaliten på heigo halvburen som jag hade i bilen tidigare så därför fick det bli av samma märke.
idag tog jag och plockade ur motorn lyfte ur den uppåt vilket jag verkar vara ganska ensam om att ha gjort. dom flesta verkar plocka motorn neråt men jag tyckte det verkade krångligt om man inte har bil lyft.
något som jag var förvånad över var hur mycket gegga som låg i kopplingshuset det såg inte alls bra ut faktist undra vad det kan bero på?
lyfte av ventilkåpan och kollade på kammarna och alla kuggar fanns kvar på dom vilket känndes skönt. däremot tyckte jag det va grymt skitet och mycket avlagringar under ventil kåpan. men vad gör det när endå hela motorn skall kollas igenom.
idag tog jag och plockade ur motorn lyfte ur den uppåt vilket jag verkar vara ganska ensam om att ha gjort. dom flesta verkar plocka motorn neråt men jag tyckte det verkade krångligt om man inte har bil lyft.
något som jag var förvånad över var hur mycket gegga som låg i kopplingshuset det såg inte alls bra ut faktist undra vad det kan bero på?
lyfte av ventilkåpan och kollade på kammarna och alla kuggar fanns kvar på dom vilket känndes skönt. däremot tyckte jag det va grymt skitet och mycket avlagringar under ventil kåpan. men vad gör det när endå hela motorn skall kollas igenom.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Geggan i kopplingshuset är säkert till en stor del gummi ifrån dubbelmasse svänghjulet...dom brukar tydligen självförstöra sig...
/Stefan
/Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
jag fick släppa hela framvagnen och sänka ner den så gick det fint. framåt så va det faktist gott om plats i min bil.tkgb wrote:Kan det vara så att 968 har mer plats framför motorn än 944 ?
Jag vet att man kan lyfta motorn uppåt på 944 med
men när jag lyfte ur min motor så verkade del halvt omöjligt att ta den uppåt det liksom tog i överallt
så den fick åka ur neråt
mvh tommy
har för mig att du sa att du renoverat din motor du har inte ett motor stativ övers till denna motorn?
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
Jodå jag byggde ett motorställ när jag renoverade min maskin
Det är ett riktigt as som bara står och tar upp plats nu
syns kanske inte så bra på bilden!
så du får väldigt gärna låna det hur länge du vill Jonas
ring mig så fixar vi det
0346-93581
mobil 073-3145946
mvh tommy
Det är ett riktigt as som bara står och tar upp plats nu
syns kanske inte så bra på bilden!
så du får väldigt gärna låna det hur länge du vill Jonas
ring mig så fixar vi det
0346-93581
mobil 073-3145946
mvh tommy
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
Idag var jag och lämnade min motor hos köhler racing för renovering och trimning 
blir ungefär den här specen
*omslipade kammar
*alu svänghjul
*renovera toppen och bottendelen
*plocka bort balansaxlarna
*nya vevstakar

blir ungefär den här specen
*omslipade kammar
*alu svänghjul
*renovera toppen och bottendelen
*plocka bort balansaxlarna
*nya vevstakar
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- FekZen
- Turbo-Poster
- Posts: 801
- Joined: 2004-03-29 16:29:59
- Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Sthlm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]