blir snart en ny porsche 944... nytt projekt... Så sugen..
jobbar förbrillt för detta projekt.. en gång porsche ägare alltid porsche ägare..
tur våren är här, då man blir glad av att det är så vackert väder!
tråkigt nog att såren i plånboken är blivit som de blivit efter krocken på motorvägen.. men jag ger aldrig upp om att köpa min en ny porsche. . för vilken bil.. toppen...
nya tag.. nya utmaningar.. nya vägar o nya försättningar för att lyckas..
IF har jag, allmänt bra försäkringsbolag.
Innan jag försäkrade Porschen så hade jag en representant från Trygg Hansa hemma för att försäkra "hus och hem" Han avrådde mig bestämt att försäkra Porschen i Trygg Hansa!!!!
Om du inte kör mer än 1000 mil per år kan jag rekommendera Bilsport/MC. Kostar cirka en tusenlapp för din bil. De var mycket tillmötesgående i våras då jag var tvungen att reglera en skada och försäkringen gäller även vid bankörning
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
goto737 wrote:Han avrådde mig bestämt att försäkra Porschen i Trygg Hansa!!!!
Billigast för mig i TH och kan inte direkt påstå att det varit några nackdelar.
Visst, jag är väl medveten om att bilen är oförsäkrad på bana, men jag kör inte med mer pengar än jag kan leva utan.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
goto737 wrote:Han avrådde mig bestämt att försäkra Porschen i Trygg Hansa!!!!
Billigast för mig i TH och kan inte direkt påstå att det varit några nackdelar.
Visst, jag är väl medveten om att bilen är oförsäkrad på bana, men jag kör inte med mer pengar än jag kan leva utan.
Ja det är ju klokt.
Försäkringsmannen körde själv sportbil och sa att TH vill inte ha att göra med våra bilar. Varför det är så eller var just då vet jag inget om för jag tyckte att div följdfrågor var överflödiga.
Karl Birgander wrote:Oj, vi är verkligen olika! Jag hade ställt varenda fråga jag kunde!
När det gäller försäkringar så tar jag inget utan att diskutera en bra stund!
Så tror jag också du har betydligt bättre villkor än mig och så har du säkert billigare premie, så kallade förhandlingens man då Och det är jag urusel på
Låter konstigt att Trygg-Hansa åvrådde från att försäkra bilen hos dem,, Jag har i.o.f en 924 men när jag kollade försäkrings-premier på den blev resultatet 1700-7200:- per år och helförs. (folksam klart dyrast!). Nu har jag just Trygg-Hansa och betalar 2466:-/ år med helförs. inkl. självrisk-redusering. De bolag som var billigare hade för många restrukstioner :användnings-sätt,ålderskrav på förare mm. Det är klart: jag är ju snart 50 år med många skadefria år och bilen står i eget låst garage,det kanske spelar in? Pentti.
jag har min bil försäkrad i trygg-Hansa för ca 7500 kr per år helförsäkring
jag har inte kunnat hitta nåt billigare där man fortfarande kan använda bilen på ett vettigt sätt
Fast dom var väldigt osmidiga att ha och göra med när jag blev påbackad på en parkering för ett par år sedan, det löste sig tillslut men det var som att krama vatten ur en sten
Jag brukar varje år ringa runt till ALLA ställen innan jag bestämmer mig. Och det är det enda rådet jag kan ge. Ibland blir man dessutom positivt överraskad;
Förra året var det ett företag (kommer ej ihåg vilket) som från ett år till året därefter hade sänkt från dryga 9000 till 3800 nånting. De visste själva inte ens vad det berodde på...?!